انتقال مهاجران در یونان به اردوگاهی امنیتی و محصور

15:19 - 12 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۳۴۹
اردوگاه جدید ساخته در جزیره ساموس یونان نشان دهنده چرخش خطرناک سیاست مهاجرت اروپایی‎‏هاست.

- پناهندگان و مهاجران در جزیره ساموس یونان برخلاف میل خود از یک اردوگاه موقت به یک مرکز جدید و شبیه زندان منتقل می‌شوند.

به گزارش «الجزیره»، این اردوگاه محصور و کنترل شده برای اسکان بیش از ۳ هزار نفر در نظر گرفته شده و شامل یک بازداشتگاه داخلی برای ۹۰۰ نفر است.

این مرکز محصور شده، دور از هر شهری است و با ۳ ردیف حصار پوشیده شده و سیم خاردار نظامی در آن قرار گرفته و مجهز به یک سیستم نظارتی پیچیده است.

مقام‎های یونانی و اروپایی این اردوگاه جدید را به عنوان یک دستاورد موفقیت آمیز در زمینه بشردوستانه معرفی می‌کنند اما واقعیت برعکس است؛ جداسازی جامعه از این افراد، از افرادی که از حق پناهندگی، مراقبت‌های پزشکی و کرامت انسانی محروم هستند؛ این‌ها خانواده‌ها و افرادی هستند که تنها جرم آن‌ها جست و جو به دنبال حفاظت، ایمنی و پناهندگی در اروپاست.

سیاست‌های سرکوبگرانه مهاجرتی در اروپا، به جای اینکه حقوق پناهندگان و مهاجران را بر اساس قوانین بین المللی حفظ کند، پناهندگان و افراد در حال حرکت را جرم انگاری، تحقیر و مجازات می‌کند.

از سال ۲۰۲۰، میلیون‌ها یورو از سوی کمیسیون اروپا به دولت یونان برای احداث مراکز محدود کننده جدید اعطا شده است و این مرکز در جزیره «ساموس»، نخستین موردی است که افتتاح می‌شود.

همه این اردوگاه‌ها به عنوان راهی برای بهبود شرایط زندگی تبلیغ می‌شوند و از یک الگو پیروی می‌کنند؛ مکان‌های دور افتاده، اقدامات امنیتی و خدمات تهاجمی ارائه شده در داخل، جداسازی افراد از جامعه وسیع‌تر و پنهان کردن موضوع پناهندگان.

حقوق اساسی پناهندگان و مهاجران که اتحادیه اروپا و یونان بر اساس قوانین بین المللی پناهندگان و حقوق بشر ملزم به رعایت آن هستند، چندان مورد احترام قرار نمی‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *