اسکوچیچ: مشکلی با چالش‌های فوتبال ایران ندارم

10:56 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۸۰۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کل دوران حرفه‌ای من یک چالش بوده است و می‌دانستم که در تیم ملی ایران هم چنین چیزی در انتظارم است و مشکلی با این قضیه ندارم.

- دراگان اسکوچیچ که شروع خیلی خوبی با تیم ملی فوتبال ایران داشته و تیم تحت‌هدایتش از زمان روی کار آمدن او ۹ پیروزی متوالی کسب کرده و در وضعیت خوبی برای رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد، در گفتگو با سایت «vrisak.info» کرواسی درباره وضعیت در تیم ملی ایران گفت: اوضاع خوب است. اگر بخواهیم اوضاعی که بر تیم ملی در زمانی که من هدایت تیم را برعهده گرفتم، در نظر بگیریم، حالا از وضعیت موجود راضی هستم. دو شکست (در دوره مربیگری مارک ویلموتس در دور دوم مرحله انتخابی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲) باعث ایجاد فشار بی‌سابقه‌ای بر تیم ملی شده بود، ما اجازه نداشتیم، حتی یک امتیاز از دست بدهیم و برگزاری ادامه بازی‌های دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی هم به صورت متمرکز در بحرین برگزار شد، جایی که ایران هرگز در آنجا موفق به کسب پیروزی مقابل بحرین نشده بود و پیش از آن یک سری بازی بد با عراق داشت.

وی همچنین در مورد فشار موجود روی او و تیمش در آن مقطع اظهار داشت: نمی‌توانید حتی فشاری که روی ما بود را تصور کنید. رسانه‌ها و هواداران هر کس نظر خود را داشت و کار در این شرایط واقعاً دشوار است، اما من عاشق چالش‌ها هستم. کل دوران حرفه‌ای من یک چالش بوده است و می‌دانستم که در تیم ملی ایران هم چنین چیزی در انتظارم است و مشکلی با این قضیه ندارم.

اسکوچیچ که تیمش از زمان روی کار آمدنش موفق به ثمر رساندن ۲۸ گل شده و تنها دو گل دریافت کرده است، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: فکر می‌کنم با این بازی‌هایی که از خود ارائه دادیم، اعتماد عمومی را نسبت به خودم جلب کردم. من، اما بسیار باتجربه هستم و می‌دانم که نتیجه معیار همه چیز است. امروز شما هستید، ولی ممکن است فردا نباشید. به همین خاطر بی‌نهایت به هدفی که در تیم ملی برای خود در نظر گرفته‌ایم، متعهد هستم. حالا کار برای‌مان آسانتر است، چون وارد مقطع خوبی شده‌ایم، آن تردید و انتقادی که در زمان تحویل گرفتن تیمی که قبلاً هدایتش را ویلموتس و کی‌روش برعهده داشتند، وجود داشت دیگر نیست. حالا احساس می‌کنم که هواداران به من اعتماد دارند و این خوش‌بینی و انرژی خوبی را به من می‌دهد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که تیمش در ادامه راه باید با امارات و سپس با کره جنوبی مصاف کند، صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: من هنوز در تیم ایران شکستی در کارنامه‌ام نداشته‌ام و همین باعث شده تا تیم ملی بهترین روند پیروزی‌هایش را در تاریخ خود داشته باشد. همه بازیکنان‌مان مهم هستند. بدترین چیزی که می‌تواند حالابرای‌مان اتفاق بیفتد، این است که به خاطر شروع خیلی خوبی که داشته‌ایم، احساس آرامش کنیم. باید حداکثر تلاش و جدیت در رویکرد را داشته باشیم و زمانی می‌توانیم جشن بگیریم که جایگاه‌مان را تضمین کرده باشیم. تا آن زمان باید با صد درصد توان‌مان کار کنیم. من، اما بازیکنانی باتجربه و حرفه‌ای دارم و همین کار را برایم آسان می‌کند.

وی همچنین در تمجید از مدافع دینامو زاگرب گفت: محرمی بازیکن خیلی مهمی برای من است. او همچنین در دینامو زاگرب هم بازیکن باکیفیتی بوده است، اما او مشکل جزئی به خاطر مصدومیت داشت. حالا همه چیز خوب است و بر این باورم که صادق به زودی تمامی آنچه را که من از او سراغ دارم را به نمایش خواهد گذاشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره مهاجم تیم زیر ۲۳ سال ایران که در حال حاضر به طور قرضی برای تیم گوریکای کرواسی بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: دلفی بازیکنی جوان و قدرتمندی است که نیاز به زمان دارد تا خودش را با شرایط در تیم گوریکا وفق دهد. به هر حال او بازیکن باکیفیتی برای گوریکا به خصوص از جنبه فیزیکی است. همانطور که شما می‌دانید، ایرانیان از لحاظ ژنتیکی از نظر جسمانی بسیار برتر هستند. به همین خاطر جای تعجب نیست که آن‌ها در ورزش‌هایی همچون وزنه‌برداری و کشتی فوق‌العاده هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *