فتوای آیت‌الله گرگانی تغییر نکرده است/ تکذیب ادعاهای علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با BBC

16:00 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۸۷۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان_ علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری رئیس فرقه انحرافی عرفان حلقه در حالی مدعی است که آیت‌الله علوی‌گرگانی صراحتا از فتوای خود درباره این فرد برگشته‌ است که دفتر آیت‌الله علوی گرگانی تمام ادعاهای این فرد را تکذیب کرد.
فتوای آیت‌الله گرگانی تغییر نکرده است/ تکذیب ادعاهای علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با BBCبه گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از سایت انجمن نجات از حلقه، سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی طاهری، رئیس فرقه انحرافی عرفان حلقه، در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در مورد حکم ارتداد طاهری توسط آیت‌الله علوی گرگانی مدعی شد:"طی صحبت‌هایی که با آیت‌الله علوی گرگانی داشتم ایشان متوجه شدند اطلاعاتی که در مورد آقای طاهری داده بودند اطلاعات درستی نبوده و صراحتا از فتوایشان برگشتند".

در همین راستا، حجت‌الاسلام سیداحمد قاضوی مسئول دفتر آیت‌الله علوی‌گرگانی درباره اظهارات علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با سایت انجمن نجات از حلقه گفت: این آقا به هیچ عنوان اصلا نه دفتر آمده و نه تماس تلفنی داشته و این ادعا کذب محض است
.

وی ادامه داد: ثانیا اینکه، آیت‌الله علوی‌گرگانی با استناد به مطالب موجود در کتاب‌های طاهری و حتی فایل‌های صوتی که از طریق مسترهای این فرد به دستشان رسیده و جمع‌آوری شده است، نظر خود را اعلام کرده است.

قاضوی خاطرنشان کرد: این مطلب هم که فتوای آیت‌الله علوی‌گرگانی تغییر کرده است، صحت ندارد و اصلا تغییر نکرده است؛ در سایت هم اعلام شده که آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنان بر نظر قبلی خودشان و چه بسا با قوت‌ بیشتر هستند.

مسئول دفتر آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: تعجب دیگر این است که چرا علیزاده‌طباطبایی بحث را درباره ارتداد مطرح می‌کنند در حالی که دادگاه حکمش را درباره افساد فی‌‌الارض داده است. تعجب می‌کنم چرا این فرافکنی‌ها صورت می‌گیرد. این موضوع اصلا ربطی به فتوای مراجع ندارد. افساد فی‌الارض یک بحث است و ارتداد بحثی دیگر. دادگاه حکمش را براساس افساد فی الارض صادر کرده است نه ارتداد. در حقیقت این وکیل محترم می خواهد جایگاه مرجعیت را زیر سوال ببرد؛ با یک رسانه بیگانه مغرض مصاحبه می‌کند و اینچنین نظر دروغی را ابراز می‌کند.

انتهای پیام/



رامــــــین
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
جناب علیزاده طباطبائی معمولا وکالت افراد مشکل دار و دارای سوابق امنیتی و پرونده های جنجالی بر عهده میگیرد.مثل پرونده مهدی هاشمی یا برخی عناصر فتنه 1388 یا همین محمدعلی طاهری.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *