راه اندازی مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای و اشتغال در زندان مرکزی فارس

14:04 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۶۹۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیر کل زندان های استان فارس با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه اشتغال در زندان های استان فارس،گفت: تاسیس و راه اندازی مرکز ثابت فنی حرفه‌ای و اشتغال در زندان مرکزی فارس یکی از مصوبات این کارگروه است.
«سید حشمت الله حیات الغیب» در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به یکی از اصلی ترین رسالت های سازمان زندان ها،گفت:یکی از رسالت‌های مهم سازمان زندانها، اشتغال و حرفه آموزی است و باید برای اوقات فراغت زندانیان برنامه داشت تا آسیب های درون زندان کاهش داده شود و علاوه برکسب مهارت برای زندانیان، آنان مجدد به چرخه جرم روی نیاورند.

وی با بیان اینکه این کارگروه برای اولین بار در استان تشکیل شده است،گفت: مقرر شده است این جلسه هر ماه تشکیل شود.

حیات الغیب در تشریح مصوبات این کارگروه تصریح کرد: راه اندازی مرکز ثابت اشتغال و آموزش فنی حرفه ای در زندان مرکزی استان و مجتمع حرفه آموزی یکی از مصوبات اولین جلسه کارگروه اشتغال زندان های استان فارس بود. زیر ساخت های این مرکز انجام شده است و ظرف یک ماه آینده راه اندازی و افتتاح خواهد شد.
 
 
حیات الغیب ادامه داد: توسعه فضاهای کارگاهی و آموزشی کلیه زندانها در دستور کار کارگروه اشتغال قرار می گیرد و استفاده حداکثری از مشارکت بخش خصوصی در برنامه های حرفه آموزی نیز لحاظ خواهد شد.
 
 توسعه خاتم کاری در اندرزگاه نسوان

وی همچنین بر توسعه خاتم کاری در اندرزگاه های نسوان، زندان مرکزی و مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی تأکید کرد و گفت: بحث اشتغال مولد توسط بنیاد تعاون و اشتغال غیرمولد توسط مسئولین اشتغال باید مورد توجه جدی قرار گیرددر حال حاضر خاتم کاری، منبت کاری،معرق، تولید قالیچه های دستی،جوراب بافی، چرم دوزی،تولید کفش و ام دی اف از جمله مهارت هایی است که در زندان های استان فارس توسط مددجویان به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/ 
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *