سکانس سی‌اُم جدال ایران و عراق/ تقابل تفکرات اسکوچیچ و ادووکات در دوحه

11:52 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۷۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب دورنهایی انتخابی جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت.

- تیم‌های فوتبال ایران و عراق در چارچوب دومین بازی گروه A دورنهایی انتخابی جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت ایران در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر به مصاف هم خواهند رفت. بر اساس اعلام فیفا قضاوت این دیدار به عهده ماء نینگ داور چینی است. در  ۱۲ مسابقه‌ای که وی داوری دیدار تیم‌های ایرانی را برعهده داشته است ۶ برد، یک تساوی و ۵ باخت رقم خورده است.

ایران و عراق تاکنون ۲۹ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که تا کنون ۱۶ پیروزی، ۷ مساوی و ۶ شکست برای ملی‌پوشان ایران ثبت شده است. آخرین بازی دو تیم در چارچوب گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منامه بحرین برگزار شد. در آن مسابقه تیم ملی ایران برای صعود محکوم به پیروزی بود که در نهایت شاگردان اسکوچیچ با تک گل سردار آزمون پیروز شدند.  

از میان بازیکنان فعلی تیم ملی ایران سردار آزمون با ۳ گل بهترین گلزن ایران محسوب می‌شود و اگر موفق شود چهارمین گل خود را ثبت کند به رکورد علی دایی خواهد رسید که در مجموع کل ادوار تیم ملی بهترین گلزن ایران مقابل همسایه غربی است.

عراقی‎ها پیش از حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در اسپانیا و ترکیه اردو برگزار کردند. آنها که در دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های دسته سوم اسپانیا (رئال لیننسی و اتلتیکو بالیاریس) با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شده بودند، راهی ترکیه شده و در آنجا اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کردند و سپس راهی کره‌جنوبی شدند تا در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف این تیم بروند.

از سوی دیگر یونس محمود کاپیتان پیشن تیم ملی عراق، با دو گل بهترین گلزن تیمش مقابل ایران محسوب می‌شود. در حال حاضر ۵ بازیکن شیر‌های بین النهرین امکانش شکستن این رکورد را دارند. علاعباس، مهندعلی، سعد عبدالامیر، احمدیاسین و ضرغام اسماعیل بازیکنانی هستند که شانس شکستن رکورد محمود را دارند.

ادووکات هلندی پنجم مرداد ماه رسماً به عنوان سرمربی تیم ملی عراق انتخاب شد؛ به همین خاطر تاکتیک‌های او می‌تواند کمی ناشناخته باشد. سرمربی هلندی عراق روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد عراق از هیچ تیمی نمی‌ترسد و شاگردانش برای پیروزی وارد زمین می‌شوند. او با این جملات به نوعی جنگ روانی را پیش از شروع مسابقه آغاز کرد.

از سوی دیگر اسکوچیچ با ثبت رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در ۸ مسابقه، به هیچ وجه قصد ندارد در این مسابقه بازنده باشد. سرمربی تیم ملی و وحید هاشمیان در هفته‌های اخیر درگیر ابتلا به کرونا و قرنطینه بودند. به همین خاطر آن‌ها تمرینات پیش از مسابقه و حضور در بازی سوریه را از دست دادند. دو عضو کادرفنی تیم ملی بعد از گذراندن ۳ تست منفی کرونا و با یک روز تاخیر، به اردوی تیم ملی در قطر ملحق شدند.

در این مسابقه علی عدنان، مدافع عراقی‌ها به خاطر مصدومیت از ناحیه زانو در این مسابقه حضور ندارد. از سوی مقابل احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران نیز به خاطر کشیدگی کشاله در بازی سوریه و عراق را از دست داد.

عراق در اولین بازی گروه A  دور نهایی مقدماتی جام جهانی مهمان کره جنوبی بود که در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. تیم ملی ایران هم در تهران با تک گل علیرضا جهانبخش از سد سوریه عبور کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *