رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دلواپسی آمریکا از خنثی‌سازی تحریم‌ها، توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده ایران طی سال‌های اخیر

7:30 - 14 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۰۱۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا تلاش ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در این چند سال را نگران‌کننده می‌دانند.

مرتضی مکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ادعاهای یک مقام آمریکا که عنوان نماینده ویژه این رژیم در امور ایران را یدک می‌کشد، اظهار داشت: با گذشت بیش از دو ماه از آخرین دوره مذاکرات احیای برجام، گمانه‌زنی‌ها و تردیداتی که در خصوص چگونگی احیای برجام می‌شد به یکی از موضوعات اصلی در خصوص برجام از سوی طرف‌های اروپایی آمریکایی و ایران تبدیل شده است و هر طرف سعی می‌کند به نوعی خواسته‌های خودش را بر چگونگی مذاکرات هسته‌ای برجام مطرح کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: از یکسو طرف‌های اروپایی بسیار نگران هستند که برجام احیا نشود. به هر حال برجام فقط محدود به ایران و غرب نیست. احیای برجام و لغو تحریم‌های ایران قطعاً می‌تواند در خیلی از عرصه‌های دیگر به خصوص در منطقه اثرگذار باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اینکه رابرت مالی از کم ارزش‌تر شدن برجام صحبت کرده به این دلیل است که به هر حال یکی از انگیزه‌های آمریکا و دولت‌های اروپایی در موضوع مذاکرات با ایران و توافق‌نامه برجام، کاهش توان و ظرفیت ایران بود اما با توجه به تلاش ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده در این چند سال، آن را نگران‌کننده می‌دانند. اگر مذاکرات طولانی شود، برجام مثل گذشته برای آمریکایی‌ها ارزشمند نخواهد بود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *