در تصادفات همیشه رانندگان مقصر نیستند

15:06 - 09 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۹۳۱
کارشناس تصادفات پلیس راهور صبح امروز در خصوص قانون تشدید مجازات برای رانندگانی که مصدوم را رها کرده و فرار می‌کنند توضیح داد.
- رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: امیدوار هستیم هیچگاه شاهد چنین صحنه‌ای نباشیم، ولی به هرحال در این موارد ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی خیلی شفاف به این موضوع پرداخته است.

وی ادامه داد: این ماده اشاره دارد که اگر مصدوم احتیاج به کمک فوری راننده داشته باشد و آن راننده امکان رساندن مصدوم را به مراکز درمانی و مطلع کردن ماموران انتظامی داشته باشد و به هر دلیلی صحنه را ترک کند و فرار نماید و متاسفانه مصدوم را در آن حالت رها نماید به حداکثر بیش از دو سوم مجازات که در همان ماده قانونی برای آن در نظر گرفته شده محکوم می‌شود و در واقع مجازات وی تشدید می‌گردد.
 
بیشتر بخوانید:

جوانبخت گفت: در تبصره دو همین ماده نیز اشاره می‌کند که اگر همان راننده در صحنه بماند و موجبات تخفیف آلام و جراحات مصدوم را فراهم نمایند باز هم از تخفیف مجازات برخوردار می‌گردد و قانون در هر دو مورد اشاره کرده در برابر راننده‌ای که تعهد دارد و یک شهروند مسئول هست و در برابر راننده‌ای که متاسفانه مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد رفتار جداگانه‌ای در نظر گرفته است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: به رانندگان توصیه می‌شود که فکر نکنند که همیشه آن‌ها در تصادفات مقصر هستند بلکه در بسیاری از اوقات این عابر پیاده هست که مقصر می‌باشد و برای همین اگر با عابر پیاده‌ای تصادف کردند در محل بمانند و پای آن تصمیم بایستند چرا که قانون و بیمه حمایت‌ها و پوشش‌های لازم را انجام می‌دهد.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *