رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور میدانی رئیس قوه قضائیه در راستای حل مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق عامه است

18:35 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۶۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور میدانی رئیس قوه قضائیه را در جهت حل مشکلات مردم و جلوگیری از تضییع حقوق عامه برشمرد و گفت: قوه قضائیه نقش مهمی در حل مشکلات اقتصادی کشور دارد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دیدار وزیر اقتصاد با رئیس قوه قضائیه، گفت: قوای سه‌گانه وظایفی تعریف شده در قانون اساسی و قوانین عالی دارند که اجرای آن‌ها بسیار مغتنم و لازم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قطعاً هرسه قوه به این وظایف عمل می‌کنند، ولی حضور میدانی سران سه قوه امیدبخشی در جامعه را به همراه دارد و از طرفی مردم احساس نمی‌کنند که آقایان تنها در اتاق و پشت میز دستورات کتبی و شفاهی می‌دهند.

مجتهد شبستری ادامه داد: مسئولان کشور به ویژه سران قوا با حضور میدانی خود مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده و دستورات لازم را ابلاغ و مقدمه حل آن را فراهم خواهند کرد، این حضور در بین مردم و جامعه بسیار اهمیت دارد، مقام معظم رهبری در تأیید سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان این حرکت هارا امید بخش دانستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از طرفی هم حضور میدانی و سرزده رئیس دستگاه قضا باعث می‌شود که مدیران زیر مجموعه قوه قضائیه هم بیشتر احساس مسئولیت کرده و وظایف خود را انجام دهند.

مجتهد شبستری اضافه کرد: حضور میدانی رئیس قوه قضائیه در راستای حل مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه و جلوگیری از تضییع حقوق عامه است و این حضور میدانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای فواید زیادی مانند امید آفرینی در جامعه را به همراه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار وزیر اقتصاد با رئیس قوه قضائیه، بر نقش مهم و تأثیرگذار قوه قضائیه در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: یکی از معضلات جدی کشور و مشکلات مردم مسائل اقتصادی است، از طرفی هم وزیر اقتصاد به تنهایی نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

وی حل مشکلات کشور را مبتنی بر تعامل و همکاری قوای سه گانه به ویژه قوه قضائیه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه بنا شده است تا دولت تیم اقتصادی را در راستای حل مشکلات کشور و مردم در این حوزه هماهنگ کند و در این راستا وزیر اقتصاد هم از جمله کسانی است که نقش مهمی دارد.

مجتهد شبستری اظهار داشت: ان‌شاءالله در آینده این مشکلات به ویژه در مسائل اقتصادی از طریق تعامل قوای سه گانه به نحو احسن برطرف شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *