راه‌اندازی ۱۱ مرکز درمانی مختص کرونا در مشهد با ارائه خدمات درمانی رایگان/ کاهش حجم فشار وارده بر مراکز درمانی خراسان رضوی

12:48 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۴۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۱۶ ساعته مراکز منتخب کرونایی در مشهد، گفت: ۱۱ مرکز درمانی جدید مختص کرونا راه‌اندازی کردیم تا خدمات بیشتری به مردم داده شود. خدماتی که در مراکز منتخب کرونایی به مردم ارائه می‌شود، رایگان است.

محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین وضعیت مهار کرونا در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی را افزایش دادیم و همچنین از ظرفیت درمانی بخش‌های خصوصی استفاده کردیم. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ بیمارستان در مشهد فعال هستند، افزود: با انجام مذاکرات و ابلاغ دستورالعمل از ستاد استانی مقابله با کرونا به بیمارستان‌های خصوصی، بخشی از تخت‌های این مراکز درمانی برای مداوای مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر راه اندازی مراکز بستری موقت با همکاری آستان قدس رضوی، بسیج، سپاه و بیمارستان‌های بخش خصوصی گفت: با تزریق رمدسیویر و نیز بستری موقت، کار قابل توجهی در این مراکز برای مداوای بیماران صورت گرفت؛ از این طریق کمی از حجم فشار وارده بر مراکز درمانی استان کمتر شد. 

معتمدیان با اشاره به فعالیت ۱۶ ساعته مراکز منتخب کرونایی در مشهد توضیح داد: ۱۱ مرکز درمانی دیگر مختص کرونا را تأمین اعتبار کردیم تا خدمات بیشتری به مردم داده شود.خدماتی که در مراکز منتخب کرونایی به مردم ارائه می‌شود، رایگان است. 

وی گفت: یکی از حُسن‌های مراجعه مردم به مراکز درمانی، تشخیص زود هنگام بیماری کرونا است. یکی از دلایل افزایش تعداد فوتی‌های زود هنگام، مراجعه دیر هنگام  مبتلایان به مراکز درمانی است، اگر نیاز باشد افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند و لذا بحث تشخیص و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی بسیار مهم است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *