نحوه پرداخت خسارت در تصادف با اموال بیت المال

9:11 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۱۰۳
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر می‌خواهید می‌توانید با گوشی تلفن همراه خود از صحنه تصادف، فیلم و عکس بگیرید.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ احسان مومنی در خصوص پرداخت خسارت در تصادفات خسارتی و خسارت به بیت المال توضیح داد.

وی افزود: خیلی بر این باورند که با جابجایی وسیله نقلیه بعد از بروز تصادف خسارتی و با آمدن پلیس مقصر می‌شوند پس چه کاری باید انجام داد؟

مومنی ادامه داد: آن لحظه‌ای که تصادف روی می‌دهد ضمن حفظ خونسردی سریعا می‌توانند از حادثه روی داده عکس و فیلم بگیرند و سپس وسیله‌ها را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل نمایند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برابر ماده ۴۰ قانون بیمه شرکت بیمه مکلف است تا سقف ۱۶ میلیون تومان در سال جاری بدون دریافت کروکی و گزارش پلیس خسارت زیان دیده حادثه را پرداخت نماید.
 
بیشتر بخوانید:

وی گفت: به همین خاطر شهروندان هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که تا سقف ۱۶ میلیون تومان از طریق بیمه می‌توانند در صورت غیر مقصر بودن دریافت نمایند.

مومنی بیان داشت: در صورت برخورد وسیله نقلیه با شی ء ثابت و خسارت به اموال مردم و یا اموال بیت المال و یا خسارت به تجهیزات راه و ترافیکی شهروندان می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و کارشناس مربوطه در محل حادثه حضور یافته و خسارت به اموال مردم و بیت المال را از طریق ترسیم کروکی از بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه ترسیم می‌نماید.

وی افزود: خود راننده در اینگونه تصادفات می‌تواند خسارت خود را اگر دارای بیمه بدنه باشد از این طریق می‌تواند خسارت خود را دریافت و جبران نماید.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *