رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجت‌الاسلام صدیقی : حفظ کیان، هویت و شرافت این ملت در رأس مسائل است

0:03 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۷۶۶
خطیب موقت نماز جمعه در سخنان خود ضمن تبریک به دولت جدید، تاکید کرد: تذکراً عرض می‌کنم حفظ کیان، هویت و شرافت این ملت در رأس مسائل است،

- حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رد سخنان خطبه گونه امروز؛ جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ به مسائل  مختلفی همچون؛ حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع)، تشکیل کابینه دولت پرداخت.

متن کامل سخنرانی خطیب موقت نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

السَّلامُ عَلَیکَیا بَقِیَّهَ اللَّه مَولانا یَابنَ الحَسَن آجَرَکَ الله فی مُصیبَتِ جَدِّکَ الحُسَین وَ اِسارَتِ عَمَّتِکَ الزّینَب، سَیِّدَنا مَولانا اُنظُر إِلَینَا نَحنُ المُنتَظِرون

أعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیم

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحِیمِ

رَبِّ اشرَح لِی صَدرِی وَ یَسِّر لِی أَمرِیوَاحلُل عُقدَةً مِن لِسَانِی یَفقَهُوا قَولِی

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین و الصَّلاةُ عَلیخاتَمِالأنبیاءِ وَ المُرسَلِین سَیِّدنا مَولانا اَبِی القاسِم مُحَمَّد وَ آلِهِ المَعصُومِینَ وَ لا سیَّما بَقیةِ اللهِ فِی العالَمین اَرواحُنا فِداهُوَ عَجَّلَ اللهُ فَرَجَهُ وَاللَّعنُ عَلی اَعدائِهِم اَجمَعین

«وَمَن أَحسَنُ قَولاً مِمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحاً وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ المُسلِمِینَ»

ایام محنت آلُ الله و دوران اسارت آزادگان عالم، پیام آوران کربلا و حافظان خون‌های پاک بهترین شهیدان عالم امکان، امام عارف و سیّدالسّاجدین، زین العابدین علیه السّلام و عقیلة العرب، امیرزاده اعظم، عصمت صغری، زینب کبری سلام الله علی‌ها و قافله همراه را به محضر شریف امام زمان، رهبر بزرگوار و امت عزادارتسلیت عرض می‌کنم.

تشکیل کابینه دولت مردمی، ولایت مدار، مردم دوست، کمر بسته به خدمت، متوکل به خدا و متوسل به ائمه هدی که بحمدالله با رأی قاطع نمایندگان محترم مجلس انقلابیتأیید شدند، کابینه تشکیلگردید و کار را در مسیر خدمت آغاز کردند، به امام زمان، به رهبر بزرگوار و به مردم چشم براه، تهنیت و تبریک عرض می‌کنم.

حرکت و قیام خونین حضرت اباعبدالله الحسین، یک انقلاب بود، یک مبارزه بود، یک مقابله بود، یک تهاجم بی امان به پیکره نفاق و کفر و فریبو فساد بود. سیدالشهدا از ابتدا برای ضربه وارد کردن به پیکره نظام طاغوتی بنی امیه حرکت کرد و با عِدّه و عُدّه کمی، در این مبارزه و هجوم بی امان افشاگرانه، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، موجودیت نظام طاغوتی بنی امیه را مورد هجوم قرار داد، از ابتدا تا انتها با برنامه حرکت کرد و باری به هر جهت نبود. سیدالشهدا با بصیرت کامل، با آگاهی، برنامه‌ای را تدوین کرده بودند و کادر مناسبی را برای این قیام و انقلاب آماده ساخته بودند. گروهی عاشق، خداجو، علاقه‌مند به شهادت، ولایتمدار و ذوب در امامت و ولایت که هر یک مسئولیت ویژه‌ای را از امام خود پذیرفته بودند. علاوه بر یاران امام حسین علیه السلام، جوانان بنی هاشم، برادران امام حسین علیه السلام، فرزندان برادر، پسرعموها، فرزندان عقیل، فرزندان مسلم، فرزندان عبدالله جعفر، که خیل عاشقان شهادت بودند، با امام حسین علیه السلام، به مسلخ عشق روی آوردند و در روز عاشورا به پیروزی نائل آمدند.

از روز عاشورا به بعد فصل جدیدی در قیام و نهضت امام حسین علیه السلام آغاز شدو آن رسالت کاروان تبلیغی حضرت سالار شهیدان بود. امام سجاد صاحب مقام امامت و ولایت بود، ولی حکمت‌خدا اقتضا کرده بود که جان امام زمان را در سنگر بیماری حفاظت کند. آن چند روز بیماری مُضعِف به قدری بدن نازنین حضرت سجاد علیه السلام را نحیف کرده بود که از ایشان به غلام تعبیر می‌کردند و حضرت رسالت سخنگویی و سرپرستی را به عمه جانشان حضرت زینب سلام الله علی‌ها که تالی تلو عصمت بود، سپردند. گوهر وجودی ایشان از قماش عرشیان بود در مسیر حرکت الی الله، بلدچی راه بود و از عهده سرپرستیو حفظ امانت‌های امام حسین علیه السلام، هم اسرار و ودایع امامت که زینب کبری سلام الله علی‌ها نایبةُ الخاص برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام بود، هم امام سجاد علیه السلام امانت بود. زینب کبری سلام الله علیهاهم حفظ جان امام سجاد علیه السلام را بعهده گرفته بود و هم بانوانی که سرپرستانشان در خون غلطیده و ابدان مطهرشان روی خاک‌های گرم کربلا مانده بود. سرپرستی و تنظیم نظام کاروان مبلغ افشاگر پیام رسان را زینب کبری سلام الله علیهابعهده داشت. این‌ها تصادفاً با امام حسین علیه السلام همراهی نکرده بودند، همه از آینده با خبر بودند و از روی آگاهی پذیرفته بودند که همراه شهدا تاقتلگاه حاضر باشند، صحنه‌ها را با چشم خود ببینند، رجز‌ها و پیام‌های شهیدان را بشنوند، عبادت و نیایش و راز و نیاز عاشقانه شب ها، مخصوصاً شب عاشورا را در خاطره تاریخ بتوانند منعکس کنند و سنگر به سنگر دشمن را تعقیب کنند. در ظاهر این‌ها دست بسته بودند، اسیر بودند، دشمن آن‌ها را می‌برد، ولی از نظر برنامه‌ریزی، این کاروان بود که دشمن را تعقیب می‌کرد. روز عاشورا، روز پیروزی خون بر شمشیر بود، روز رسوایی و ذلت یزید و جریان مقابل دین و ولایت و حکومت خدا بود و پرده‌برداری از اینرسوایی بعهده زینب کبری سلام الله علیهاو کاروان اسارت تحت زعامت و امامت حضرت سجاد علیه السلام قرار گرفته بود.

تبلیغ آن‌ها در چند بخش تقسیم شده بود؛ یک بخش تبلیغ عملی عزت، شرافت، متانت، وقار، شهامت، شجاعت و اقتدار در مقابله با اراذل و اوباش و گرگ‌هایی که دور این‌ها را گرفته بودند، از ابتدای اسارت تا روزی که در مجلس یزید سرافکندگییزید عالمگیر شد و خطبه‌های امام سجادو حضرت زینب کبری سلام الله علیهما چنان حالت انفعال برایاین رأس هرم فساد بوجود آورد که رسماً از این جنایت هولناک خودرا کنار کشید، تقصیر را به عهده ابن زیاد گذاشت، به او لعن و نفرین کرد و آل الله را مورد اکرام قرار داد. او همچنینیک هفته فرصت عزاداری به آلُ الله داد و در اینیک هفته شرایط شام آنچنان منقلب و متحول شد که یزید احساس خطر جدی کرد و امام سجاد علیه السلام و کاروان داغدیده اسارت کشیده را در نهایت اکرام با انتخاب خود آن بزرگواران راهی مدینه کرد.

آن‌ها هرجا رسیدند، حقانیت، جایگاه و منزلت و حق حاکمیتخود را از جانب خدا و رسول خدا و عقل و منطق به سمع همه توده‌های شهر‌ها و روستا‌ها و بیابان نشین‌ها رساندند.

فریاد بلند آنان تاریخ را در هم نوردید و به گوش مردم ایران رسید. مردم دربیداری کامل، پرچم خونین امام حسینعلیه السلام را برافراشتند و با رهبری امام راحل سر سفره شهدا، طاغوت را که همان یزیدیان بودند، ریشه‌کن کردند و پرچم اسلام و بیرق لا اله الا الله را بر مأذنه ها، ادارات و کانون‌ها برافراشتند و توانستند آرم نظام جمهوری اسلامی را که نه شرقی، نه غربی، استقلال و عزت بود و مأموریت پیاده کردن احکام مقدس اسلام با حاکمیت نایب امام زمان و سبک ولایت را داشت، منقش و تابلو کنند و شرق و غرب را متوجه قدرت جدیدی در پرتو شهادت شهدای کربلا و پیام رسانی حضرت زینبسلام الله علی‌ها و آن کاروان بنمایند.

یک بخش نیز رسالت عملی این‌ها بود که مسئله خطبه، سخنرانیو مناظره نبود بلکه مناعت طبع، عزت نفس، تقید به نماز‌های اول وقت، مستحبات و نماز شب در اوج مصیبت‌ها بود. هر کس به تاریخمراجعه کند مشاهده می‌کند در میان حوادثی که در عالم واقع شده و دستخوش تحریف قلدر‌های زمان قرار گرفته است، تاریخ کربلا تحریف نشدهو نسل به نسل منتقل شده است که این از معجزات است. نام شهدا، تعداد شهدا، نام قاتلین شهدا، حتی نشانه اسب‌ها و مرکب‌های سیدالشهدا و دیگر شهدا، رجز‌ها و شعار‌های آنان، زمان و نحوه شهادت آنان، دقیقاً در تاریخ ثبت شده است که عمدتاً کاروان تبلیغیامام سجاد و حضرت زینب و رباب و فضه و سکینهعلیهم السلام و آن گروهی که اساساً برای تاریخ نگاری و تاریخ سازی آمده بودند، در شفافیتو ثبت آننقش داشتند و قیام عاشورا را به صورت کلاس و آموزه برای مردم مطرح کردند.

این نماز شب حضرت زینب سلام الله علیها، بعد از غوغای شهادت آن همه شهید عزیز و داغ‌های سنگینی که کوه‌ها را آب می‌کرد و ایشاناز کوه‌ها استوارتر بود، نشان از آن است که بعد از این مصائب و غوغای آتش سوزی خیمه ها، دربدری بچه‌های داغدیده و پدر از دست داده، عمو از دست داده، آن شرایط نه حواس کودکان را پرت کرد و نه حواس زینب کبری سلام الله علیهارا، چرا؟ برایاینکه مسئله را از قبل فرض کرده بودند، تصور داشتند و خودرا برای چنین شرایطی آماده کرده بودند. همه مأمور خدا، سنگرنشین انقلاب و حافظ خون شهدا و پیام رسان خون سیدالشهدا علیه الصلاة و السلام بودند لذا کودک و بزرگ در هیچ جا نه احساس ذلت کردند و نه اظهار ذلت و نه ملالت و خستگی از خودشان نشان دادند. نستوه بودند، قدرتمند بودند، انرژی عشق در وجود آنان بود و خودشان را در این که برنامه ارائه شده از جانب پروردگار متعال را دقیقاً اجرا کردند، پیروز می‌دیدند.

همانگونه که حضرت ابراهیم سرگردانی هاجر و اسماعیل برایش اضطراب آور نبود، مأموریت الهی بود، بردن اسماعیل به قربانگاه برایش امر خارق عادت نبود، اجرای دستور خدا برای او عشق بود، در سیدالشهدا و مجموعه شهدا و منظومه مبلغینی که همراه سیدالشهدا آمده بودند، فرمان عشق حاکم بود، عشق خدا و اجرای دستور خدا. نجات بشریت در طول زمان در این برنامه گنجانده شده بود، از این جهت، مصیبت‌هاحضرت زینبسلام الله علی‌ها را گیج نمی‌کند، سرگردان نمی‌کند، نه تنها نمازهایش فراموش نمیشود و نماز‌ها و واجبات را دقیق انجام میدهد، بلکه نماز شب را هم ترک نمی‌کند. این کودکانی که به ظاهر کودک اند، بسیار متین و آرام، گرسنگیو تشنگی را تحمل کردند، داغ پدر و عمو و برادر‌ها را به جان خریدند و در اوج گرسنگی و تشنگی وارد کوفه شدند. هنگامی که تماشاچی‌های کوفه به چهره غبار گرفته داغدیده این بزرگواران نگاه کردندو متوجه شدند که این‌ها باید چند روز غذا نخورده باشند، نا ندارند، بر این‌ها رقّت کردند ونان و خرما آوردند، ولی این‌ها همانجا هم تبلیغ دین کردند، دو مطلب را به جامعه بشری اعلان کردند؛ یک مطلب این است که بی نیازی این بیت نبوت که مناعت طبع و غنای باطن دارند، با نان و پول و از بیرون نیست، بلکه از درون سرمایه ایمان دارند، سرمایه عشق به خدا دارند و این غنای درونی، آن‌ها را در برابر نیاز‌های بیرونی بیمهکرده است، لذاگفتند «به ما دودمان شریف صدقه ندهید». با این جمله همه تماشاچی‌ها را متوجه جایگاه خود کردند که بزرگترین تبلیغ همین بود. از پشت بام کسی سؤال کرد «مَن اَیُّ الاُساری اَنتُنّ» یعنی شما از کدام اسیران هستید؟ جواب دادند «نَحنُ اُساری آلِ مُحَمَّدٍ صلّی اللهُ عَلَیه وَ آلِهِ» که زنان کوفه ضجه زدند، شیون کنان به خانه رفتندو چادر وروسری برایآنان آوردند.

مطلب دوم این که فرمودند بر ما حرام است. آنانپرهیز از حرام خواری را حتی در شرایط گرسنگی به ما آموختند که هم باید عزت و هویت رسالت را که ما خاندان نبوتیم «أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الاُمَّه»، ما بچه‌های پیغمبر و علی هستیم، هم باید این بیت را در شرافت حفظ کنیم و هم فرمان خدا را در پرهیز از حرام خواریاجرا کنیم.

من به دولت جدید که دولت امام‌حسینی هست و به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نورانی، محبوب، خوش نام، خوش سابقه، وصل به خدا و ائمه علیهم السلام، تبریک عرض می‌کنم. می‌دانم الگوی شما اجداد طاهرینتان و جریان کربلاست، تذکراً عرض می‌کنم حفظ کیان، هویت و شرافت این ملت در رأس مسائل است، سپس به حفظ سلامت و رفع فقر و گرفتاری و انشاءالله هدایت جوان‌ها و استقرار آنان در کشتی نجات امام حسینعلیه السلام توجه شود.

امیدوارم شما و مجموعه کابینه فاخرتان با اتکا به جریان عاشورا، همچنان عاشقانه سنگر نشین و بیقرار باشید، با فقر و فساد مبارزه کنید، با گردن کلفت‌ها سازش نکنید و این کشتی را با این کشتیبان به ساحل ظهور امام زمان ارواحنا فداه متصل سازید.

خدایا به محمد و آل محمد، به مصائب آل الله، به صبر زینب کبری سلام الله علیها، به عظمت سید سجاد علیه السلام، به این کودکانی که همه بزرگ بودند و بزرگ منش، آموزگار عزت و شرف بودند و ما به این‌ها مباهات می‌کنیم، قسمت می‌دهیم امام زمانمان را برسان.

خدایامردم ما را در حمایتاز این دولتی که از خودشان است و سر تا پای وجودشان عشق به آنان است، توفیق عنایت بفرما.

خدایا این دولت کریمه را از پرچمدار انقلاب، ولی فقیه، نایب امام زمان و از این ملت شهید داده با وفای حامی دولت جدا نفرما.

نسل جوان ما را در این دولت کریمه، از سرگردانی و از همه نگرانی‌ها نجات عنایت بفرما.‌ای خدای مهربان همه مریض‌ها را شفا مرحمت بفرما،‌ای خدای قادر،‌ای خدای طبیب،‌ای خدای حافظ،‌ای خدای رئوف، تو را به رأفت خودت، به مهربانی ورحمت واسعه ات قسم میدهیماین ویروس کرونا را ریشه کن بفرما.

خدایا ویروس بی دینی، خیانت و نفوذ و ترور را از سر ملت موحد دور بفرما.

رهبر ما، رئیس جمهور محبوب و مسئولین عزیز ما را از شر همه آفات محافظت بفرما.

بار دیگر از مجلس انقلابی، نهایت سپاس را دارم که در اسرع وقت ممکن با رأی قاطع و آبرومندانه، دولت را یاری کردند و امیدوارم اینیاری همچنان ادامه پیدا کند.

از قوه قضائیه هم در دادن نیرو و هم حمایتشان از دولت تشکر می‌کنم، امیدوارم این انسجام بین قوای سه گانه و انسجام بینمردم عزیز و قوای سه گانه، آرامش عمومی زیر سایه رهبر عزیزمان، برای همه به ارمغان آورد، بمحمدٍ و آله المعصومین

وَالسَّلامُ عَلِیکُم وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرِکاتُه

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *