رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قادری: آقای دبیر مُرده کسی است که حقیقت را نمی‌بیند و باطل را فریاد می‌زند/ رفیق‌شان را از آن سوی دنیا آوردند تا سرمربی تیم ملی شود

12:38 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۴۴۴
مردی که دو دهه است او را به صبوری می‌شناسند، اما کشتی جویبار را به اوج رساند و لقب پایتخت کشتی را برایش از اتحادیه جهانی گرفت؛ دیگر سکوت را جایز ندانست!

- سلمان قادری که در طلایی‌ترین سال‌های کشتی جویبار و مازندران یکی از ارکان اصلی و اهرم موفقیت بوده و هست، تاب خاموشی بیش از این نیافت و سرانجام مهر از دهان برکند تا به آنچه این روز‌ها موجب ناراحتی مردم مازندران شده، پاسخ بگوید.

صحبت‌های علیرضا دبیر در جمع مربیان و سپس استاندار و فرمانداران مازندران در سفر سال گذشته اش، بازتاب وسیعی یافته و علاقه‌مندان به کشتی در شوک و ناراحت از نگاه عجیب رئیس فدراسیون کشی هستند؛ بخصوص آنجا که کشتی جویبار را مرده می‌خواند!

چرا کسی جواب نمی‌دهد؟!

سلمان قادری در گفت‌و‌گو با میزان اظهار داشت: دیگر تاب نیاوردم وقتی دیدم آن‌ها که باید حرف بزنند سکوت کرده اند و در این موضوع کنار مردم نیستند. هم اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هم هیات کشتی استان باید پاسخ این موارد نادرست که شبیه به اهانت به کشتی استان هست را بدهند. به وضوح و بدون هیچ تردیدی صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی اشتباه بود و می‌بایست از مردم مازندران عذرخواهی کند، ولی نه تنها چنین نکرد بلکه باز بر اتهامات افزود. من منتظر بودم که کلامی در نکوهش علیرضا دبیر بشنوم، ولی همه ساکت بودند حتی استاندار مازندران. کشتی جویبار زنده‌ترین شهر در تمام ایران از حیث موفقیت‌های کشتی است، اما علیرضا دبیر دوست ندارد ببیند در حالیکه در همین شهرستان موقعیت اقتصادی شخصی هم دارد!

کسی می‌میرد که حقیقت را نفی کند

وی گفت: همانجا که گفت کشتی جویبار مرده باید جوابش را استاندار می‌داد، اما استانداری که خودش قدمی برای کشتی جویبار برنداشته و دریغ از یک ذره و لحظه کمک، طبیعی هم هست که به این نظر صد در صد اشتباه رئیس فدراسیون هم فقط گوش کند. آقای دبیر، مرده کسی است که حقیقت را نمی‌بیند و باطل را فریاد می‌زند، گو اینکه نفس بکشد. همین حالا در اردوی تیم ملی ۶ جویباری هستند. در مسابقات جام تختی ۱۲ کشتی گیر جویباری روی تشک رفتند، این حجم استعداد و قابلیت مفهومش پویایی است یا مردگی؟! نقره المپیک را چه کسی آورد؟ چه کسانی طلای جوانان جهان را گرفتند؟!

رییس هیئت کشتی جویبار عنوان کرد: این چه توجیه مضحکی ست که کشتی جویبار به روستا‌ها رفته؟ این بد است؟ یا مایه خوشحالی باید باشد که کشتی در همه سطح جویبار رونق پیدا کرده؟ برای جبران آن اشتباه بزرگ که گفتید کشتی جویبار مرده، چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟ در دو سالی که در کشتی هستید، چرا حتی یکبار به شهر جویبار نیامدید؟ چرا یک قدم برایش برنداشتید؟ شما که با وعده‌های رنگارنگ به کشتی آمدید، در قبال جویبار و کشتی آن چه کاری انجام دادید که متوجه شدید مرده است؟

قادری در ادامه گفت: منتظریم که هر چه زودتر معذرت بخواهید از شهری که در سه المپیک اخیر ۲ طلا و ۲ نقره داده و در هیچ توفیق برجسته‌ای در دستکم دو دهه اخیر کشتی آزاد ایران بدون سهم نبوده است. تمام لطفی که فدراسیون کشتی به جویبار کرده، یک رویه تشک بوده که خدا حفظ کند جناب یزدانی خرم که هدیه کردند. شما برایمان چه کرده اید که حالا طلب می‌کنید؟ خدا را صد هزار مرتبه شکر که وامدار و بدهکار کسی نیستم و راحت می‌گویم که کشتی جویبار از ورزش ایران طلب دارد. موفقیت جویبار مایه عذاب شده انگار.

استاندار مازندران قدمی برای کشتی برنداشت

رییس هیئت کشتی جویبار تصریح کرد: رئیس هیات کشتی مازندران در خصوص لازمه ورود استاندار هم می‌گوید: آن روزی که رئیس فدراسیون کشتی آن کلمه بد را در اردو به مربیان استان نسبت داد و استاندار به جای جوابیه و توبیخ به فدراسیون کشتی رفت باید هم انتظار داشته باشیم که در مقابل این اتهامات به کشتی استان سکوت اختیار کنند.

وی افزود: استاندار مازندران هیچ کاری برای کشتی استان نکرده و اگر انجام داده فقط یکی از آن‌ها را بگوید جز اینکه از عنوان ارزشمند عضو هیات رئیسه آن استفاده کرده در حالیکه هیچ ارمغانی برای کشتی نداشته است. حتی قول و وعده پاداش مدال آوران المپیک هم پرداخت نشده و آخر کارش هم هست و اگر راست می‌گوید به قولش عمل کند. هر چه به ذهن خودم فشار می‌آورم جز اینکه با هماهنگی علیرضا دبیر، در انتخابات هیات کشتی مازندران ورود کرد و شخص دلخواه را بر صندلی آن نشاند، چیزی پیدا نمی‌کنم.

قادری گفت: هر استان دیگری بود و رئیس فدراسیون در حضور همه فرمانداران چنین حرف‌های سر تا پا اشتباهی می‌زد، امکان نداشت بدون پاسخ و جواب آنجا را ترک کند، اما دیدید که هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی حاضر نیستند پاسخ دبیر را بدهند آنوقت توقع مردم از مسئولان حمایت است؟ نخیر، کشتی جز خودش کسی را نداشت. محتاج کسی نبود. هیچکس برایش دل نسوزاند به جز مربیانی که برای گرفتن حق خود چشم انتظار مسئولیتی، چون استاندار هستند که به چشم و گوش خود می‌بیند و می‌شنود و سکوت می‌کند.

حق مربیان را با نامرادی ضایع می‌کنند

رییس هیئت کشتی جویبار اظهار داشت: سلمان قادری با ناراحتی از استمرار در تضییع حقوق مربیان کشتی مازندران می‌گوید: شما باید به قدری بی مهر و نامراد باشید که ببیند کشتی را چه استانی تغذیه می‌کند، ولی باز حاضر نباشید هدایت تیم ملی را به اهلش بسپارید. چگونه ممکن است بپذیریم حتی حالا که تغییر نسل مربیان مد نظر هست باز هم از ده‌ها مربی کاربلد و امتحان پس داده مازندرانی استفاده نمی‌کنیم که کارشان قهرمان ساختن است، اما رفیق مان را از آنسوی دنیا به تهران می‌کشانیم تا سرمربی باشد! کشتی مازندران چه نکرده که نباید سرمربی تیم‌های ملی حداقل در کشتی آزاد داشته باشد؟ کشتی مازندران چه کرده که لایق این رفتار است؟ چیزی جز بوی حسادت و شکست حس نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای نادیده گرفتن توان مازندران از هر کاری استفاده می‌کنند، ولی باید می‌بینید که وقت نمایش توان ایران در یک رویداد بزرگ، جلودار مازندران است که باید این بار سنگین را بر دوش بکشد. حق مشخص مربیان سازنده استان نادیده گرفته می‌شود آنوقت مربی از این استان دعوت می‌شود که هیات کشتی استان اصلا در جریان نیست و فقط به خاطر روابط فراخوانده می‌شود.

قادری افزود: گلایه هم از برخی مربیان استان دارم که در این مقطع حساس، سکوتی آمیخته به انتظار دارند تا نکند از دعوت به یکی از تیم‌ها و سفر خارجی باز مانند والا الان وقت مطالبه حق است بخصوص پس از نمایش غرور انگیز بچه‌های جوانان در روسیه که در واقع مازندران قهرمان دنیا شد.

رییس هیئت کشتی جویبار تصریح کرد: هر ۵ طلا را کشتی گیران مازندرانی گرفتند، ولی حتی مربی یکی از آن‌ها همراه تیم ملی نبود! آن دم و دستگاه فدراسیون کشتی تا وقتی اهمیت دارد و درش باز می‌ماند که همین مربیان سازنده در حال کار باشند. آن‌ها نسازند، امکان پز دادن با مدال هایشان هم نیست. حساب کنید چند مدال کشتی جویبار در سال‌های اخیر در میادین آسیایی و جهانی گرفته، ولی چه شد؟ چه در قبال شان برای کشتی انجام داده اید؟ هیچ! تازه با طلبکاری محض کشتی جویبار را مرده می‌خوانند.

وی در ادامه گفت: مربیان تک تک شهر‌های مازندران که از معیار مدال آوری برخوردار هستند صلاحیت شان برای سرمربیگری از آن‌ها که الان عهده دار امور می‌باشند بهتر است. آن‌ها چه برتری و تمایزی بر مربیان استان دارند؟ اصلا ملاک انتخاب چیست؟ من می‌گویم، رقابت و قرابت نه صلاحیت و لیاقت.

کشتی مازندران تمام نمی‌شود

قادری تاکید کرد: آنقدر مربیان استان از قبل ساخته و ذخیره کرده اند که تا یک دهه بعد هم این مازندران است که آبرو و اعتبار می‌آورد، ولی ادامه این بی مهری‌ها و بی اعتنایی‌ها همراه با جملات و کلمات آزاردهنده و مایوس کننده ممکن است کشتی استان را به حالت انزجار بکشاند. مازنی‌ها کشتی را می‌فهمند و خصومت‌ها و عداوت‌ها را درک می‌کنند.

رییس هیئت کشتی جویبار گفت: می‌گویند چرا سالن کشتی جویبار همچنان به حال خود رها افتاده و فدراسیون کشتی به جای پافشاری برای ساخت و احداث آن با اداره کل ورزش و جوانان در صدد نفی حیات کشتی جویبار که موجب ممات کشتی ایران هست شده؟! شما که در همان جایی که هستید نتوانستید حتی یک دهم افتخار جویبار را ممکن سازید، با کدام استدلال حرف از مردگی و نابودی شهری می‌زنید که در جهان مهد کشتی ایران نامبرده می‌شود، ولی در استانش نادیده گرفته می‌شود و در سطح کشور هم هیچ توجهی به آن صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: این قبیل رفتار‌ها خسته کننده است. این شاید همان چیزی است که برخی می‌خواهند. آخر در این رویا مانده اند که تا کی و چرا جویبار و مازندران اینقدر غنی هستند! تا وقتی کشتی در قلب مردم مازندران بتپد، سردمداری و پرچمداری آن هم مال مازندران است. احساس می‌کنم به واسطه حیای مردم مازندران سکوت کرده ایم، ولی انگار باید از این ببعد مرتب بگوئیم تا فراموش نکنند که این کشتی مازندران است که باعث شده کشتی ایران هنوز از نظر مردم ورزش اول باشد.

چقدر کشتی مازندران تنهاست

قادری اظهار داشت: دقت کرده اید که چقدر کشتی مازندران تنهاست؟ سه مدال از ۷ مدال المپیک را همین رشته گرفته، استاندار مازندران به بهانه کرونا یک جلسه قدردانی نمی‌گذارد تا سکه‌هایی که وعده داده بود بدهد. از آنطرف رئیس فدراسیون کشتی یک زبان تشکر ندارد که بگوید مازندران ممنون که در جوانان جهان در دل روسیه قهرمان شدیم. اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی مازندران مجبورند و شاید محکومند که سکوت کنند و حرفی نزنند که نکند به آقایان بربخورد.

رییس هیئت کشتی جویبار افزود: کشتی مازندران همینقدر که می‌بینید تنهاست. آنهمه هیاهو و نشاط که برای کشور می‌آورد چشم آقایان را باز نمی‌کند. کسی رئیس فدراسیون کشتی است که پایش را در جویبار برای پیگیری امور کشتی نگذاشته در حالیکه امکان اقتصادی در این شهرستان دارد. وزارت هم که هیچ، این سال‌های زیاد مدال و افتخار از کشتی جویبار و رفتن پی کارشان و این سالن کشتی همچنان ناتمام به حال خود رها شده است.

وی گفت: کشتی مازندران همچنان همین مردم را دارد کما اینکه شنیدم که خیلی از هموطنان در استان‌های مختلف پس از این کلمات عجیب رئیس فدراسیون واکنش نشان دادند و گفتند حق مازندران چنین برخوردی نیست. بزرگانی، چون اکبر فلاح، ابراهیم جوادی و صدرالدین کاظمی و خیلی‌ها صحبت کرده اند و نوشته اند که این رویه انتخاب سرمربی، تضییع حق مربیان مازندران است، اما چه سود که رفتار غلط را اصلاح نمی‌کنند به کنار، با کلام بد خود بر ناراحتی‌ها اضافه می‌کنند.

قادری ادامه داد: کشتی مازندران مرهون فقط مربیان، خانواده یشان، ورزشکاران و زحمت کشان باشگاه هاست. خدا حفظ شان کند که مایه غرور ایرانیان می‌شوند در حالیکه غرورشان را نفر اول کشتی ایران می‌شکند و بعد که خلاف نظرش هم ثابت می‌شود، نمی‌گوید مرا ببخشید، اشتباه کردم.

رییس هیئت کشتی جویبار خاطرنشان کرد: بعضی از همراهان و مسئولان کشتی مدال ندارند یا مدال‌های کمی دارند، ولی مردم با آن‌ها ارتباطی قلبی و ابدی پیدا کرده اند که در کشتی باشند و نباشند فرقی ندارد. برخی هم کلی مدال دارند و نقش مهم هم بر عهده می‌گیرند، ولی نزد مردم این احترام ناب را ندارند. کشتی خودش سوا می‌کند. مردم فرق می‌گذارند بین آنکه با سوز دل هشدار می‌دهد تا اوضاع اصلاح شود با آنکه تعمدا یا ناخواسته، ناتوانی خود را گردن دیگران می‌اندازند. برای همین است که واژه پهلوان برازنده هر کسی نیست. به بعضی‌ها خیلی می‌آید مثل پهلوان رسول خادم که اگر هم مخالف نظر و خواسته شما کاری می‌کرد، ماهیت کشتی جویبار و مازندران را زیر سوال نمی‌برد، جوانمرد است و در دل‌ها جای دارد.


برچسب ها: کشتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *