معاون استاندار تهران: ۲۳۰ طرح کشاورزی و ۱۲۹ طرح در بخش صنعت افتتاح می‌شود

8:00 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۱۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه احداث شهرک پوشاک از پروژه‌های مهم کشوری بود، گفت: تا پایان سال ۲۳۰ طرح در حوزه کشاورزی و نیز ۱۲۹ طرح در بخش صنعت در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.
حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افتتاح ۲۳۰ طرح کشاورزی  در استان تهران تا پایان سال، گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ برهزار ۳۰۱ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی برای هزار و ۲۱۷ نفر به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت ۱۲۹ طرح با منابع اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان تا پایان سال در استان تهران به بهره برداری و افتتاح می‌رسد، افزود: تاکنون چند قدم بزرگ در حوزه اقتصادی برداشته شده است؛ مشکل صنایع و واحد‌های تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران پس از ۵۰ سال مرتفع شد.
 
عسگری با اشاره به اینکه احداث شهرک پوشاک از پروژه‌های مهم کشوری بود، تصریح کرد: با کمک همه بخش‌ها مشکل آن برطرف شده و عملیات اجرایی این شهرک در ۱۱۷ هکتار آغاز شده است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه تقاضای نیروی کار در سطح استان برای فعالیت در بخش صنعتی بالاست، عنوان کرد: البته حدود ۷۰ درصد از نیروی انسانی فعلی نیز در بخش خدمات کار می‌کنند.

عسگری با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات شهرک صنعتی عباس آباد حل شد، گفت: مرکز شبانه روزی فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری استان تهران نیز راه اندازی شد که با این اقدام، کمک بزرگی به مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان شد.

وی به پرداخت تسهیلات کرونا به کسب وکار‌های خسارت دیده از این پدیده اشاره کرد وگفت: سرمایه گذاری خوبی در بخش کالا‌های پزشکی وحوزه بهداشت و درمان استان صورت گرفت و ۵ واحد تولیدی ماسک را افتتاح کردیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به کاهش مستمر نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان تهران در سه ماهه اول امسال ۶.۳ درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت فرآوری بیش از ۳ میلیون تن محصولات لبنی در استان و توسعه بخش دامداری و دامپروری فرصتی مناسب برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است، گفت: تامین و واگذاری زمین زمین که یکی از دغدغه‌ها و ملزومات توسعه این بخش می‌باشد در دستورکار مدیران مربوطه قرار گرفته است.

عسگری عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۹ درصد اشتغال تعهد شده در استان تحقق یافت به گونه‌ای که ۱۲۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و ۳۲۴ واحد غیرفعال و راکد نیز به چرخه تولید بازگشتند.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *