یافته‌های جدید درباره سویه دلتا چه می‎گویند؟

0:45 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۱۴۱
یک تحقیق نشان می‎دهد تاثیر مبتلایان به سویه دلتا ۳۰۰ برابر بیشتر از افرادی است که به سویه اصلی ویروس کووید-۱۹ مبتلا شدند.

- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تاثیر افراد آلوده به سویه دلتا، که اولین بار در هند شناسایی شده بود، ۳۰۰ برابر بیشتر از افرادی است که به سویه اصلی ویروس کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

به گزارش «دیلی میل»، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی (KDCA) این یافته‌ها را اعلام کرده است.

بار‌های ویروسی هنگام مشاهده علائم ابتدا بیشتر بوده و سپس به تدریج در طول زمان کاهش می‌یابد.

«لی سانگ وون»، یکی از مقامات وزارت بهداشت کره جنوبی، گفت «بار بیشتر به این معناست که ویروس بسیار راحت‌تر از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و ابتلا و بستری شدن در بیمارستان افزایش می‌یابد.»

محققان همچنین دریافتند که این سویه ۲ برابر ویروس اصلی عفونی است.

«لی سانگ وون» گفت «این بدان معنا نیست که دلتا ۳۰۰ برابر عفونی‌تر است؛ ما فکر می‌کنیم سرعت انتقال دلتا ۱.۶ برابر سویه آلفا و حدود ۲ برابر نسخه اصلی ویروس است.»

سویه دلتا یک ویروس بسیار مسری است که در هند سرچشمه گرفته و اولین بار در ماهاراشترا، جایی که بمبئی در آن واقع شده است، کشف شد.

دلتا از آن زمان در سراسر جهان گسترش یافته است و در حال حاضر سویه غالب در آمریکاست، که ۹۹ درصد از کل موارد جدید ابتلا را تشکیل می‌دهد.

سویه دلتا در مقایسه با سویه آلفا، که برای اولین بار در منطقه کنت در انگلیس شناسایی شد، مسری‌تر است.

این مطالعه کره جنوبی بار ویروسی هزار و ۸۴۸ بیمار مبتلا به سویه دلتا را با ۲۲ هزار و ۱۰۶ نفر که به سویه‌های دیگر مبتلا بودند مقایسه کرده است.


برچسب ها: کرونا کره جنوبی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *