فرمانده دافوس: دشمن با وجود تعامل کشورهای دوست، جرئت نگاه سوء به منطقه را نخواهد داشت

15:47 - 01 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۵۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: اهمیت روابط کشورهای دوست و هم پیمان به شکل ویژه در امنیت منطقه تأثیرگذار است، تا هیچ دشمنی جرئت نکند نظر سوئی به این منطقه داشته باشد.
- بنا به اعلام آجا، مراسم دانش آموختگی دانشجویان میهمان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابسته نظامی پاکستان، صبح امروز در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.
 
 امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی،  در این مراسم، ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشور‌های دوست و هم پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی وستاد، گفت: ما با کشور دوست و هم پیمان پاکستان دارای عُلقه‌های دینی و فرهنگی هستیم و این موضوع موجب شده است که مردم کشور پاکستان همواره مورد احترام ما باشند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشور‌های دوست و هم پیمان از جمله کشور پاکستان ادامه داد: کشور دوست و هم پیمان پاکستان در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در سال گذشته اقدام به اعزام دانشجو به دافوس کرد که این نشان از روابط دوستانه و محکم بین کشور ما و پاکستان دارد، بنابراین اهمیت دارد که در حوزه‌های مختلف نسبت به تعمیق این روابط توجه ویژه شود، تا هیچ دشمنی جرئت نکند نظر سوئی به این منطقه داشته باشد.

در ادامه مراسم دانشجویان مهمان نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ایران را خانه دوم خود دانسته و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خود خواهیم بود.

دانشجویان مهمان خارجی حاضر در تیر ماه سال ۱۳۹۹ برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن ۳ ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره ۳۱ فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.

حضور در کلاس‌های آموزشی، شرکت در رزمایش‌های مختلف و اعزام به ماموریت بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت‌های آنان بوده است. همچنین یکی از مهمترین فعالیت‌های دانشجویان مهمان خارجی، گذراندن درس شناخت جمهوری اسلامی ایران به منظور آشنایی آنان با فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی در قالب دو واحد درس نظری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در هر ترم تحصیلی بوده است. این درس بستری را فراهم کرد تا دانشجویان مهمان خارجی و خانواده‌های آنان با درک و شناخت صحیح از کشور ج. ا. ایران، سفیران شایسته‍ای جهت معرفی به سایرین باشند.

در پایان مراسم نیز با حضور وابسته نظامی کشور پاکستان ضمن اهدای لوح و هدیه، از دانشجویان خارجی تقدیر به عمل آمد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *