رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس جمهور لبنان: از مسئولیت خود کناره گیری نمی‌کنم

22:53 - 30 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۱۰۴۷
رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه کابینه باید بتواند از فراکسیون‌ها رأی اعتماد بگیرد، گفت: به هیچ عنوان از مسئولیت خود کناره گیری نمی‌کنم.

- طبق اعلام پایگاه خبری النشره، میشل عون در سخنرانی خود خطاب به مردم لبنان با بیان اینکه از سخنرانی‌ها عوام‌فریبانه و اتهام‌پراکنی برای روپوش گذاشتن بر واقعیتها، هیچ کاری آسانتر وجود ندارد، گفت: در لبنان، در برابر هر طرح، ایده یا ابتکار عمل، مانع‌تراشی وجود دارد.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: از زمان آغاز بحران سوخت در لبنان، خواستار یک راهکار عملی و سریع بوده ام.

وی ادامه داد: در نشستی که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، تصمیم گرفتیم که یارانه سوخت تا پایان سپتامبر آتی ادامه پیدا کند تا همزمان با برداشتن تدریجی یارانه، کوپن نیز صادر شود.

عون با بیان اینکه تصمیم بانک مرکزی لبنان مبنی بر توقف یارانه سوخت، آن هم بدون مشورت با دولت، سبب شده است تا وضعیت وخیم و بحرانی شود، گفت: من بعنوان رئیس جمهور از همه اختیاراتم استفاده کردم، ولی پارلمان اقدام عملی انجام نداد.

وی در این راستا تاکید کرد: ظاهرا تلاش می‌شود که وضعیت در کشور وخیمتر شود و مردم نیز در صفوف سوخت بایستند.

رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه کابینه با همکاری من و مأمور تشکیل کابینه تشکیل خواهد شد، ادامه داد: اصل بر این است که کابینه بتواند اصلاحات انجام دهد و از فراکسیون‌ها رأی اعتماد بگیرد.

عون در پایان با تاکید بر اینکه من به کار خود ادامه خواهم داد تا به راهکاری عملی دست پیدا کنیم، گفت: تحت تأثیر تبلیغات قرار نخواهم گرفت و از مسئولیت و سمت خود کناره‌گیری نمی‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *