مدیرکل امور مرزی وزارت کشور: نیرو‌های مستقر در مرز مانع ورود احتمالی مردم عزیز افغانستان به ایران خواهند شد

19:27 - 26 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۳۰۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ابلاغ شده تا در صورت حضور اتباع افغانستان در مرز‌ها آن‌ها را به کشور خود برگردانند، گفت: نیرو‌های مستقر در مرز برابر ابلاغیه‌های صادره مانع ورود احتمالی مردم عزیز افغانستان خواهند شد.
حسین قاسمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تحولات افغانستان به وضعیت مرز‌های جمهوری اسلامی ایران با این کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، گذرگاه‌های مرزی مشترک ایران و افغانستان با محدودیت‌ها سخت‌گیرانه‌ای روبرو بوده و به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ابلاغ شده تا در صورت حضور اتباع افغانستان در مرز‌ها آن‌ها را به کشور خود برگردانند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تأکید کرد: با توجه به اینکه شرایط داخلی افغانستان به سمت ثبات میل می‌کند و ازآنجایی‌که تردد در مرز‌های شرقی جمهوری اسلامی ایران به دلیل قطع زنجیره کرونا با محدودیت و ممنوعیت سنگینی مواجه است، لذا نیرو‌های مستقر در مرز برابر ابلاغیه‌های صادره مانع ورود احتمالی مردم عزیز افغانستان خواهند شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پایان با انتقاد از سازمان‌های بین المللی خواستار توجه ویژه به بحران موجود در افغانستان و مدیریت پیامد‌های آن برای کشور‌های همسایه شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *