رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دور جدید جست‎وجوها برای یافتن گور‌های بی نشان بومیان در کانادا

13:21 - 26 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۱۴۳
یک گروه بومی ساکن کانادا می‎گوید تحقیقات درباره کشف بقایای کودکان یومی مستقر در یک مدرسه شبانه روزی دیگر آغاز شده است.
- یک گروه بومی ساکن در شمال استان آلبرتای کانادا اعلام کرد که مراحل اولیه کشف بقایای کودکان را در محل مدرسه شبانه روزی این منطقه آغاز کرده است؛ روندی که این گروه آن را دردناک، اما ضروری توصیف کرده است.
 
به گزارش «گلوب اند میل»، گروه بومی «کاپاونو»، که در حدود ۴۰۰ کیلومتری شمال غربی «ادمونتون»، قرار دارد، می‎گوید یک عملیات جست وجو نشان می‌دهد حدود ۲۱۵ گور بدون علامت در محل مدرسه سابق شبانه روزی «کمپلوس»، در استان «بریتیش کلمبیا» یافت شده است.
 
این گروه قصد دارد عملیاتی را برای یافتن چنین گور‌هایی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق بومیان در استان «آلبرتا» آغاز کند.
 
گروه «کاپاونو»، اعلام کرده است که برخی کار‌های اولیه، از جمله شنیدن شهادت بازماندگان مدرسه‌های شبانه روزی، مشارکت اعضای جامعه بومیان در تحقیقات و به دست آوردن تصاویر هوایی تاریخی و فعلی مکان‌های مورد نظر، انجام شده و ادامه دارد.
 
«سیدنی هالکرو،» رئیس این گروه، می‎گوید که فرایند جست وجو برای بومیان این گروه بسیار دشوار خواهد بود، اما حقیقت را باید کشف کرد و افزود «غم و اندوه و دفن سنتی مناسب مهم است.»
 
به گفته وی، «صحبت کردن درباره این مسائل هرگز آسان نبوده است؛ باید به این موضوع رسیدگی کرد، زیرا در آن با بچه‌ها سر و کار دارید.» 
مدرسه شبانه روزی «گرارد ایندین»، که همچنین به عنوان مدرسه «نت برنارد» شناخته می‌شود، بین سال‌های ۱۸۹۴ تا ۱۹۵۷ توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شد. 
 
تا دهه ۱۹۹۰، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی به اجبار به این مدارس فرستاده می‌شدند؛ جایی که این کودکان هدف انواع خشونت‌ها و سوء استفاده‌های فیزیکی و جنسی قرار می‌گرفتند.
 
این کودکان همچنین از خانواده و فرهنگ و جامعه خود دور نگه داشته می‌شدند.
 
طی ماه‌های اخیر، ۵ گور دسته جمعی در کانادا با اجساد بیش از هزار کودک بومی کشف شده است.
 
ارزیابی‌ها نشان می‌دهند بین ۴ تا ۱۰ هزار دانش آموز بومی از میان ۱۵۰ هزار دانش آموز بومی که به اجبار به مدارس شبانه روزی منتقل شدند، در این مدارس جان خود را از دست دادند.
 
رئیس سابق کمیته آشتی و تحقیق کانادا، شمار کودکان بومی جان باخته در این مدارس را ۲۵ هزار نفر اعلام کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *