تاکید مشاور ارشد وزیر امور خارجه بر توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی

17:47 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۳۶۸
تاکید مشاور ارشد وزیر امور خارجه بر توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی
مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دیدار با نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا، ضمن محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت که آتش‌بس فوری و دائم در فلسطین برای کاهش تنش در منطقه ضروری است.

خبرگزاری میزان - پتروزلا، نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان که به ایران سفر کرده است، با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات کرد.

طرفین در این ملاقات تازه‌ترین تحولات پرونده یمن، مذاکرات آتش‌بس و آخرین وضعیت دریای سرخ را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر لزوم کاهش تنش در منطقه و تداوم فرآیند حل‌وفصل سیاسی یمن تاکید کردند.

خاجی در این دیدار ضمن محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه، گفت: جنایات این رژیم شرایط منطقه را متشنج کرده و تحولات آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی همچنین از کشور‌های اروپایی خواست در متوقف کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

علاوه بر این، علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: با برقراری آتش‌بس فوری و دائم در فلسطین اشغالی می‌توانیم شاهد کاهش تنش و فروکش کردن بحران در منطقه باشیم.

پتروزلا، نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان متقابلا ضمن تاکید بر اهمیت تنش‌زدایی در وضعیت موجود، نقش ایران در ایجاد صلح وثبات در منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *