ارجاع شکایت از آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل نود

16:15 - 25 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۹۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از ارجاع شکایت از آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر داد.
- بنا به اعلام خانه ملت، «احمد نادری» عنوان کرد: حسب شکایات متعدد واصله و بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان (از مجموعه‌های وابسته به این وزارت) و پیرو تذکرات مکرر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این دو دستگاه، شکایت مطروحه در خصوص وزیر آموزش و پرورش آقای محسن حاجی میرزایی و رئیس دانشگاه فرهنگیان آقای حسین خنیفر رسماً جهت رسیدگی، بررسی و تعقیب موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از جمله اهم موارد مطروحه در این پرونده می‌توان به مسائل مربوط به رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق اساتید، مشکلات مرتبط با کسورات حقوق دانشجو معلمان، مباحث سند ۲۰۳۰ و تضاد منافع مدیران اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: انتصابات و جابه‌جایی‌های خارج از اصول و شایستگی، جذب هیئت علمی سفارشی، مدارک تحصیلی جعلی و تخلفات کنکور سراسری و عدم توجه به عدالت و کیفیت آموزش نیز از دیگر موارد مطروحه است که به منظور تعالی نظام تعلیم و تربیت مورد بررسی و رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *