پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمدمهدی مالامیری» به وطن بازگشت

11:38 - 19 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۲۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پیکر مطهر شهید روحانی مدافع حرم پس از ۶ سال و چهارماه انتظار خانواده و همرزمانش شب اول محرم به وطن بازگشت.
-پیکر مطهر محمدمهدی مالامیری شهید روحانی مدافع حرم پس از ۶ سال و چهار ماه انتظار خانواده و همرزمانش شب اول محرم به وطن بازگشت.

محمدمهدی مالامیری در ۲۶ خرداد ۱۳۶۴ در شهر نوشهر (کجور) استان مازندران به دنیا آمد. فضای طلبگی خانه پدری و علاقه محمدمهدی خیلی زود باعث شد که وی تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در حوزه عملیه قم بگیرد.

او سال ۱۳۷۸ برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد و به سرعت مراحل علمی را پشت سر گذاشت و در زمره طلاب موفق قرار گرفت و زودتر از هم درس‌های خود سطوح درسی را گذرانده و در سن ۲۶ سالگی از اساتید سطح عالی در حوزه شد. پیشگام بودن این طلبه نخبه تنها به درس و حوزه محدود نشد و روز‌هایی که هنوز اسمی از مدافعین حرم نبود و داعش با پرچمی دروغین به جان مردم مسلمان یورش برده بود، تصمیم گرفت به سوریه برود.

پیکر مطهر اولین طلبه شهید مدافع حرم به وطن بازگشت
محمدمهدی ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ به سوریه اعزام شد و ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در عملیات آزادسازی منطقه بصری الحریر استان درعا، با فداکاری و از خودگذشتگی برای حفظ جان یکی از رزمندگان فاطمیون به شهادت رسید.

این طلبه نخبه شهید شاگردان زیادی را در طول تدریس خود در حوزه پرورش داد. کسانی که این روز‌ها مشتاقانه منتظر تشییع پیکر استادی هستند که نزدیک به هفت سال از وطن به دور بوده است. پیکری که تا همین محرم مخفی بوده است و با وجود تفحص شهدای دیگر، تا امروز تفحص این شهید طول کشیده است. فاطمه و بشری دو یادگار این شهید مدافع حرم در روز‌های سیاه‌پوشی سالار شهیدان به انتظار دیدار پدر نشسته‌اند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *