نیمه‌نهایی جام حذفی؛ مچ اندازی آسیایی فرهاد و امیر در آزادی

0:45 - 13 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۵۱۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم‌های استقلال و گل گهر در نبردی حساس در نیمه نهایی جام حذفی به دیدار هم خواهند رفت.

- تیم‌های استقلال و گل‌گهر سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور به هم رسیدند و امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی قرار است یکی از دو فینالیست این دوره از جام حذفی مشخص شود. نگاهی خواهیم داشت به این دیدار حساس و سرنوشت ساز.

انگیزه‌های آسیایی شدن

تیم استقلال در لیگ برتر بیستم به جایگاه سوم رسید و سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد. آبی‌ها برای کسب سهمیه مستقیم رقابت‌های آسیایی مجبور به قهرمانی در جام حذفی هستند تا فصل تلخ خود را با یک جام و سهمیه کمی شیرین کنند. در سوی دیگر گل گهر در لیگ برتر پنجم شد و شانسی برای آسیایی شدن پیدا نکرد و حالا تنها راه رسیدن این تیم به آسیا، قهرمانی در جام حذفی است که اصلا کاری آسان نیست.

نبرد استقلالی‌های سابق

در ترکیب و کادرفنی گل گهر سیرجان استقلالی‌های زیادی حضور دارند و باعث حساسیت بالای این دیدار شده‌اند. در راس فهرست گل گهر، یک سرمربی متعصب استقلالی و یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ این باشگاه قرار دارد. امیر قلعه نویی با کسب ۳ قهرمانی لیگ برتر و ۲ قهرمانی جام حذفی سهم مهمی از تاریخ پرافتخار استقلال دارد و حالا در برابر تیم محبوبش قرار گرفته تا آن را از دور رقابت‌های حذفی کنار بزند.

آرمین سهرابیان، بهنام برزای، میلاد زکی پور، علی دشتی، مرتضی تبریزی، محسن کریمی، گادوین منشا و فرشید باقری بازیکنان گل گهر هستند که پیش از این عضو استقلال بوده‌اند و انگیزه‌های زیادی برای تقابل با تیم سابق خود دارند.

متخصص جام حذفی در برابر تیم جویای نام

تیم‌های استقلال و گل گهر در سابقه و افتخارات اصلا قابل مقایسه نیستند. گل گهر سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و در سال ۹۸ به لیگ برتر صعود کرده است و لیگ بیستم دومین فصل سیرجانی‌ها در لیگ برتر بود. استقلال با ۷ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت است و گل گهر در پی کسب اولین جام تاریخ خود به رقابت استقلال می‌آید.

مسیر دو تیم

استقلال با شکست دادن تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن و پرسپولیس به این مرحله رسیده است.

گل‌گهر با شکست دادن مس کرمان، پارس جنوبی جم و آلومینیوم اراک به این مرحله رسیده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

استقلال: سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، محمد نادری، وریا غفوری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری

گل‌گهر: مهرداد بشاگردی، علیرضا آرتا، آرمین سهرابیان، بهنام برزای، میلاد زکی پور، فرشید باقری، احمد زنده روح، علی اصغر عاشوری، سعید صادقی، یونس شاکری، گادوین منشا

تیم داوری

سید وحید کاظمی ۳۸ ساله و اهل مازندران این دیدار مهم را قضاوت خواهد کرد. محمد رضا ابوالفضلی، حسن ظهیری و یاسر همرنگ کمک‌های کاظمی در این دیدار هستند. ناظر داوری این بازی یداله جهانبازی خواهد بود.

ورزشگاه

ورزشگاه آزادی تهران میزبان این دیدار خواهد بود.

تیم‌های استقلال و گل گهر چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *