درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با یک کشته و شماری زخمی

11:16 - 02 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۳۷۷۱
درگیری مرزی میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، یک کشته و شماری زخمی بر جا گذاشت.

- در تازه‌ ترین حادثه نظامی بین باکو و ایروان از زمان جنگ بر سر منطقه قره باغ، یک سرباز جمهور آذربایجان کشته و ۳ نظامی ارمنستانی زخمی شدند.

به گزارش «بارونز»، جنگ ۶ هفته‌ای پاییز سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت و در ماه نوامبر با آتش بس با وساطت روسیه به اتمام رسید که در پی آن ارمنستان سرزمین‌هایی را که دهه‌ها تحت کنترل داشت، واگذار کرد.

طی ماه‎های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مورد‌هایی از تیراندازی‌های گاه و بیگاه را در مرز‌های مشترک خود گزارش کرده‎اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، می‎گوید «نیرو‌های مسلح ارمنستان به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در بخش کلبجار در مرز با ارمنستان تیراندازی کردند.»

به گفته مقام‎های باکو، «یک نظامی ارتش جمهوری آذربایجان توسط تک تیرانداز ارمنستان دشمن کشته شده است.»

ارمنستان، ارتش جمهوری آذربایجان را مسئول آغاز این حادثه دانسته و وزارت دفاع این کشور می‎گوید «۳ نظامی ارمنستانی در این تیراندازی زخمی شدند.»

مقام‎های باکو و ایروان، می‎گویند درگیری‎ها طی شبانه روز گذشته ادامه داشته است.

همچنین دادگاهی در جمهوری آذربایجان ۱۳ نفر از نیرو‌های مسلح ارمنستان را به ۶ سال زندان محکوم کرد و آن‌ها را به جرم جاسوسی غیرقانونی از مرز، داشتن اسلحه و تروریسم، مقصر اعلام کرده است.

پیشتر باکو در ماه دسامبر بیش از ۶۰ نفر از اعضای ارتش ارمنستان را به اتهام ورود غیرقانونی به خاک جمهوری آذربایجان بازداشت کرد؛ برخی از آن‌ها پس از چند هفته آزاد شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *