گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس دیدار و گفت‌وگو کردند

16:16 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۴۹۴
دسته بندی: سیاست
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آقای آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آقای آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ساوینیخ روابط سیاسی دو کشور را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور در سطحی عالی پیش می‌رود انتظار داریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز متناسب با ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران و بلاروس گسترش یابد.

وی در ادامه برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور، حمل و نقل و ترانزیت کالا، افزایش گفت‌وگو‌های تجار و همکاری‌های علمی و پژوهشی را از موضوعات مورد علاقه بلاروس عنوان کرد.

عمویی در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد و گفت: گفت‌وگو‌های پارلمانی کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری دولت‌ها خواهند کرد. لذا گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را برای تحکیم مذاکرات و همکاری‌های پارلمانی دو کشور بکار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: کشور‌های عضو این اتحادیه ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور دارد.

شایان ذکر است که آقایان غلامحسین رضوانی، مهدی سعادتی بیشه‌سری، مصطفی طاهری و خانم شیوا قاسمی‌پور از دیگر نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس هم در این سفر حاضر هستند که با همتایان خود در مجلس بلاروس در خصوص راه‌های تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کردند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *