اعلام آمادگی سپاه برای استقرار بیمارستان صحرایی در استان سیستان‌وبلوچستان در صورت نیاز

17:12 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۲۱۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به استقرار سه بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان، گفت: هنوز وزارت بهداشت برای شروع خدمات‌دهی این بیمارستان‌ها اعلام نیاز نکرده است، ولی سپاه آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی در هر نقطه از این استان را دارد.
سردار احمد عبداللهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به خدمات سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان، گفت: معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با محوریت بهداری نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان در بحث ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم حضور فعالی دارد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به استقرار سه بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: هنوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شروع خدمات‌دهی این بیمارستان‌ها در سیستان و بلوچستان اعلام نیاز نکرده است.

عبداللهی تأکید کرد: هر زمانی که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام نیاز کند، نیروهای کادر درمان معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه در هر نقطه‌ای از این استان که نیاز باشد، بیمارستان‌های صحرایی را مستقر خواهد کرد و به مردم خدمات ارائه خواهد کرد.
 
حضور یش از ۲۰۰ نیروی کادر درمان نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: این معاونت بیش از ۲۰۰ نیروی کادر درمان (پزشک متخصص و پرستار مجرب و...) به این استان اعزام کرده است و کمک به انجام واکسیناسیون را در دستور کار دارند و در صورت اعلام نیاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند و خدمات ارائه دهند.

عبداللهی ادامه داد:  فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در این استان مستقر هستند و فعالیت بهداشت و درمان این نیرو را در راستای ارائه خدمات به مردم هماهنگ می‌کند.
 
بستری شدن ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله سپاه
معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با تأکید بر اینکه بیمارستان‌های سپاه در خدمت مردم به ویژه بیماران کرونایی هستند، به بستری شدن ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: روند بستری بیماران کرونایی در پیک پنجم کرونا متأسفانه صعودی است و مردم عزیزمان بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *