پاشازاده: هیئت مدیره استقلال محل رفت و آمد و دعوا شده است/ با اسکوچیچ مانند یک کارمند قراردادی رفتار شد

8:45 - 12 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۸۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی می‌خواهید یک نفر را زمین بزنید باید او را سردرگم و معلق نگه دارید؛ این تعلل‌ها در استقلال به همین دلیل است.

مهدی پاشازاده، مدافع تیم ملی در نسل رویایی ۹۸ و ستاره دهه ۷۰ تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با میزان، در خصوص مسائل مختلفی از جمله قرعه تیم ملی در انتخابی جام جهانی و همچنین شرایط نابه سامان اسقلال توضیحاتی ارائه داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

قرعه کشی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی انجام شد.

در گروه خوبی قرار داریم و نسبت به گروه B با حضور ژاپن، استرالیا و عربستان کار راحت‌تری خواهیم داشت. ان‌شاالله بتوانیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنیم و چه بهتر است که صدرنشین باشیم.

تحلیل شما از وضعیت حریفان ایران چیست؟

کره‌جنوبی اصلی‌ترین رقیب ماست که همواره از نظر روحی - روانی از آنها برتر بوده‌ایم و بیشتر اوقات شکستشان داده‌ایم. می‌شود گفت ما گربه سیاه کره‌جنوبی هستیم و شانس زیادی برای بردن آنها حتی در خانه خودشان داریم. در رابطه با عراق، ۲ بازی مقابل آنها انجام دادیم؛ بازی اول (زمان ویلموتس) کاملاً بی‌برنامه بودیم، اما در بازی دوم حساب شده به میدان رفتیم، برتر بودیم و به صدرنشینی گروه رسیدیم. با سوریه هم چندبار بازی کرده‌ایم و شناخت نسبی از این تیم داریم. امارات و لبنان تیم‌های قدرتمندی نیستند و نمی‌توانند شانسی داشته باشند.

پس از مدتی کشمکش بالاخره اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی در این ۱۰ بازی ابقا شد.

در این مدت با اسکوچیچ همانند یک کارمند قراردادی رفتار شد که این کار برای فوتبال ما خوب نیست. ما برنامه‌ریزی بلند مدت و مشخص نداریم و فقط یک مقطع کوتاه را می‌بینیم. هر اتفاقی که برای تیم ملی بیفتد باید برنامه این تیم کاملاً واضح باشد.

ظاهرا باز هم بدون بازی تدارکاتی به دیدار رقبا خواهیم رفت.

این خیلی بد است و در هیچ جا چنین شرایطی را نمی‌بینیم. ریشه این مشکل به مسائل سیاسی و چالش‌هایی که داریم برمی‌گردد. امیدوارم در دولت جدید تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

احتمالاً بازی‌های این مرحله هم بصورت متمرکز برگزار شود.

این یک قانون است و نمی‌توان کاری انجام داد. باید ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود. کرونا در اروپا دیرتر از آسیا شایع شد، اما زودتر برطرف شد. ما هنوز درگیر فاز پنج و شش و هفت این بیماری هستیم و امیدوارم زودتر شرایط عادی شود.

صحبت از اروپا شد، در یورو ۲۰۲۰ برای کدام تیم شانس قهرمانی قائلید؟

تورنمنت‌هایی به این شکل شرایط خیلی ویژه‌ای دارند و تک بازی‌ها و تک ثانیه‌ها می‌توانند سرنوشت ساز باشند. در این یورو شگفتی‌های زیادی دیدیم و تیم‌های بزرگی مثل فرانسه و آلمان از دور رقابت‌ها حذف شدند. انگلیس تیم خوبی نشان داده، ایتالیا هم تیمی با برنامه‌ بوده و احتمالا یکی از بین ایتالیا و انگلیس به قهرمانی دست یابند.

استقلال پس از برد‌هایی که داشت ظاهراً به ساحل آرامش رسیده است.

استقلال برد‌های خوبی کسب کرد، اما به نظرم شرایط تغییری نکرده است. مشکلات همچنان هستند و پیشکسوتان و هواداران نگرانند. این نگرانی‌ها به حق است، چون هر فصل همین اوضاع را می‌بینیم.

فرهاد مجیدی شخصاً به بازیکنان استقلال پاداش داد.

از کار فرهاد نمی‌توان ایراد گرفت، چون خواسته به بازیکنانش کمک کرده و به آن‌ها روحیه دهد، اما این کار حرفه‌ای نیست و در این شرایط بحرانی باشگاه، شاید باعث اختلاف با مدیریت هم شود.

مهدی علی‌نژاد (معاون وزیر ورزش) در خصوص تجمع هواداران استقلال گفته: در تجمعات هواداران استقلال خط دهی وجود دارد و فیک است.

وقتی کسی حرفی می‌زند باید آن را ثابت کند. متوجه نمی‌شوم تجمع فیک یعنی چه؟ این صحبت‌ها در شأن باشگاه بزرگ استقلال نیست. آقای علی‌نژاد این تصمیمات شماست که استقلال را به این شکل درآورده است.

علی‌نژاد گفته از انتخاب فکری و مجیدی بی‌خبر بودم.

سوالم از این آقا این است که شما چندبار به باشگاه استقلال رفته‌اید؟ معاون وزیر چطور از تغییرات باشگاه استقلال بی خبر است؟ اگر از مسائل باشگاه خبر نداشتید یک بحث است و اگر از این آشفته بازار خبر داشتید و اقدامی نکردید هم بحثی دیگر است. به نظرم صحبت‌های علی‌نژاد فرافکنی است.

ترکیب هیئت مدیره استقلال هم همچنان در ابهام است.

وقتی می‌خواهید یک نفر را زمین بزنید باید او را سردرگم و معلق نگه دارید. این تعلل‌ها به همین دلیل است و آخر فصل می‌بینیم اعضای نهایی هیئت مدیره را معرفی می‌کنند که نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

هواداران در فضای مجازی با شما در ارتباط هستند و از مشکلات باشگاه می‌گویند.

مشکلات استقلال خیلی زیاد است و هواداران به من می‌گویند چرا ساکتی؟ اما از چه چیزی بگوییم؟ به چه کسی بگوییم؟ وقتی وضعیت مدیریت باشگاه به این شکل است چه کاری می‌توان کرد؟ معاون وزیر از تیم بی خبر است، هیئت مدیره اعضای مناسب و کارآمد ندارد و مدام تغییر پیدا می‌کند.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند شرایط و امکانات یکسان بوده و استقلالی‌ها غُر می‌زنند.

این حرف که وزیر در نتایج نقش دارد حرفی نخ نما و تکراری است، اما خیلی جا‌ها خیلی اتفاقات رخ داده که شاید غیرعمد بوده، اما به سود پرسپولیس شده است. در هیئت مدیره پرسپولیس هیچ اختلافی نمی‌بینیم، اما هیئت مدیره استقلال محل رفت و آمد و دعوا شده است. ۲ فرزند که از یک خانواده هستند چرا باید تا این حد بین آن‌ها اختلاف و تبعیض باشد؟ چینش هیئت مدیره جای بحث دارد و اگر هیئت مدیره پرسپولیس هم گاه و بیگاه جابجا شود آنها می‌توانند ثبات و آرامش داشته باشند؟

مربیان و سرپرستان آکادمی و تیم‌های پایه پرسپولیس مشخص شدند، اما در استقلال اوضاع به گونه دیگری است.

وقتی تیم بزرگسالان چنین وضعیتی دارد برای تیم‌های پایه چه توقعی می‌توان داشت؟

برنامه‌ای برای حضور در تمرینات استقلال و حمایت از تیم دارید؟

تا وقتی اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی حل نشود من به استقلال نخواهم رفت. انجام این کار در این مقطع باعث دامن زدن به اختلافات و یار و یارکشی می‌شود. قرار نیست از فرد خاصی حمایت کنم، من همیشه از باشگاه استقلال حمایت کرده‌ام و از منصوریان و شفر و فکری تا فرهاد مجیدی همواره پشت آن‌ها بوده‌ام. هنگامی به تمرین استقلال می‌روم که شرایطی منطقی بر تیم حاکم باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *