پلیس هند مدیر اجرایی توییتر را احضار کرد

17:40 - 28 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۹۵۷
خودداری توییتر از حذف محتوای خشونت آمیز و مخالف قوانین هند، به احضار مدیر اجرایی این شبکه اجتماعی از سوی پلیس منجر شد.

- پس از آنکه مقامات محلی هند گفتند که توییتر با امتناع از حذف یک فیلم خشونت آمیز، نفرت مشترک را برانگیخت، مدیر ارشد این شبکه اجتماعی در هند با اخطار پلیس مواجه شد و از او خواسته شده برای بازجویی اداره پلیس حاضر شود.


به گزارش «راشا تودی»، مطابق با اخطاریه‌ای که به رویت رسانه‌های محلی رسیده، به «مانیش ماهشواری»، مدیر عامل توییتر در هند یک هفته فرصت داده شده تا اظهارات خود را در یک اداره پلیس در منطقه لونی در غازی آباد ارائه دهد.

از او خواسته شد برای فیلم‌های بحث برانگیز ضرب و شتم یک مرد سالخورده مسلمان که در اوایل ماه جاری به سرعت جنجال برانگیز شد، پاسخگو باشد.

در این اطلاعیه آمده است «برخی افراد از توییتر خود به عنوان ابزاری برای گسترش نفرت در جامعه استفاده کردند و توییتر در هند و خود شرکت توییتر هیچ اقدامی علیه آن انجام ندادند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است که این شرکت اجازه داد پیام‌های ضد اجتماعی، باز نشر زیادی در این فضای اجتماعی داشته باشند.


این اقدام تنها چند روز پس از آمدن نام توییتر در شکایاتی جداگانه در رابطه با این ویدئو صورت گرفت که همچنین به چندین خبرنگار و سیاستمدار برجسته که آن را به اشتراک گذاشتند، هم ارسال شد.


این مرد مسلمان که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در رسانه‌ها به نام «صوفی عبدالصمد» شناخته می‌شود، می گوید که وی را مجبور به اجرای شعار‌های مذهبی هندو‌ها کردند.


برچسب ها: هند توییتر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *