دستور «کیم جونگ اون» درباره آمادگی کره شمالی برای رویارویی با آمریکا

14:36 - 28 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۳۸۴۵
رییس کره شمالی بر نیاز به آمادگی برای گفت وگو و در عین حال رویارویی با دولت آمریکا تاکید کرد.

- رسانه‌های دولتی کره شمالی، چند روز پس از اینکه آمریکا و برخی دیگر کشور‌ها از پیونگ یانگ خواستند برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد و به مذاکرات بازگردد، «کیم جونگ اون»، رییس کره شمالی، دستور داد که دولتش آمادگی کامل را برای رویارویی با دولت بایدن، داشته باشد.

به گزارش «سی ان بی سی»، «کیم جونگ اون»، در جریان جلسه حزب حاکم در پیونگ یانگ ضمن توضیح گام‌هایی که این کشور باید در پاسخ به سیاست دولت آمریکا اتخاذ کند، این دستور را صادر کرد.

رییس کره شمالی بر نیاز به آمادگی برای گفت‎وگو و در عین حال رویارویی، به ویژه برای آمادگی کامل برای رویارویی با دولت بایدن تاکید کرد.

به گفته وی، «چنین آمادگی برای حفاظت از حیثیت کره شمالی و منافع آن برای توسعه مستقل و تضمین قابل اطمینان محیط صلح آمیز و همچنین امنیت کشور، لازم است.»

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا جلساتی را درباره موضوعات هسته‌ای کره شمالی برگزار کردند اما سرانجام مذاکرات هسته‌ای آن‌ها پس از آنکه «ترامپ» درخواست‌های «اون» را مبنی بر لغو گسترده تحریم‌ها در قبال کاهش بخشی از توانایی هسته‌ای کره شمالی رد کرد، پایان یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *