معرفی شهیدی که دختر علیرضا زاکانی از علاقه پدرش به او گفت + عکس

16:46 - 17 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۴۳۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
شهید عبدالله نوریان سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و ولایت‌مدار دیده به جهان گشود، کتاب «حکومت اسلامی» حضرت امام (ره) از کتب مورد علاقه این شهید والامقام بود.
- زینب زاکانی دختر علیرضا زاکانی یکی از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه‌شب در بخشی از ویژه برنامه «گفت‌وگوی صمیمی با نمایندگان نامزدها» از علاقه پدرش به شهید عبدالله نوریان سخن گفت.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3119469_533.mp4']
 
شهید عبدالله نوریان سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و ولایت‌مدار دیده به جهان گشود، کتاب «حکومت اسلامی» حضرت امام (ره) از کتب مورد علاقه این شهید والامقام بود، این شهید در بین مردم افکار و عقاید امام راحل را تبلیغ می‌کرد، ولایت مداری خونی در رگ شهید نوریان بود.
 
شهید نوریان، استکبار ستیزی را از شاگردی مکتب امام خمینی (ره) و اُنس با شهدای بزرگ مانند «شهید اندرزگو» آموخت، این شهید والا مقام در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی با حضوری فعال در راهپیمایی‌های مردمی فصلی از ولایت‌پذیری را در کارنامه ایثار، جهاد و استکبارستیزی خود ثبت کرد.
 
شهید عبدالله نوریان؛ از عملیات بازی دراز تا سجده بر سجاده شهادت در عملیات والفجر ۸
 
شناسایی و مبارزه با عناصر ضد انقلاب برگ زرین دیگری از کارنامه درخشان شهید نوریان است، این شهید والامقام در عملیات «بازی دراز» نقشی مهم و ماندگار در مسیر مبارزه با منافقین کوردل ایفا کرد، حضور در «عملیات فتح‌المبین» فصلی جدید از ایثار، شجاعت و ولایت‌مداری در کارنامه شهید نوریان باز کرد.

ساماندهی و تقویت گردان تخریب در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌ای از ایثار شهید عبدالله نوریان پای رکاب ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا بود.
 
این شهید والا مقام چهارم اسفند ماه ۱۳۶۴ در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر ۸ بر اثر اصابت خمپاره در منطقه فاو به خیل هم‌رزمان و دوستان شهید خود شتافت.
 
پیکر مطهر و پاک این شهید والامقام در بقعه متبرکه امام زاده علی اکبر (ع) چیذر به خاک سپرده شد.

فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید نوریان به شرح زیر است:
«خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم، از سویی به سراسر عمری که به غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد و می‌گریم و از سوی دیگر به فضلت نگاه می‌کنم و امیدم به رحمتت زیادتر می‌شود.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
پس از حمد و ستایش خداوند تبارک و تعالی و درود بیکران بر خاتم‌الانبیاء (ص) و سلام بر امامان معصوم (ع) و سلام بر امام مهدی (عج) منجی عالم بشریت و برپاکننده قسط و عدل و بر نایب برحقش امام خمینی که خداوند سایه پر برکتش را بر سر همه ملل مظلوم جهان تا ظهور آقا امام زمان (عج) مستدام بدارد.
 
شهید عبدالله نوریان؛ از عملیات بازی دراز تا سجده بر سجاده شهادت در عملیات والفجر ۸
انالله و انا الیه راجعون؛ ما از خدائیم و بازگشتمان به سوی خداست
وای و صد وای بر آنان که قدر خودشان را در این چند روزه دنیای فانی نمی‌دانند؛ یعنی دستشان را پر نمی‌نمایند و به اخلاق حسنه و اعمال نیک آراسته نمی‌شوند. افسوس که دل می‌بندند و دوست می‌دارند چند روزه دنیای فانی را، همچنان دل می‌بندند که انگار چند صد سال عمر می‌نمایند، غرور می‌ورزند، غفلت زده‌اند و سرکشی می‌کنند و در نهایت از درگه خداوند رانده می‌شوند.

شکر خدای را که باز چند صباح از عمرمان در کنار برادران عزیز و بزرگوار و «مخلص له‌الدین» بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های نور علیه ظلمت گذشت؛ در کنار شهدای بزرگوار و گران‌قدر گردان، در کنار معلولین و مجروحین و مفقودین گذشت. خدایا! تو خود می‌دانی که خواسته‌ای جز رضا و خشنودی تو ندارم؛ از سوئی به گناهانم و سراسر عمری که به بیهودگی و غفلت گذرانده‌ام نگاه می‌کنم، تنم می‌لرزد، می‌گریم، نکند مرا نبخشی و از سوی دیگر به رحمت و فضل و بخششت نگاه می‌کنم، امیدم به رحمت و بخشودگیت زیادتر می‌شود.

ان‌شاءالله همه مسلمین سربلند و سرافراز باشند و با دست پر به پیشگاه خداوند منان حاضر شوند. خانواده گرامی و عالیقدرم و همسرم. عزیز و صابر، به خدا توکل کنید که «و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه».

مرا ببخشید که حق خود را ادا نکردم. خداوند یاورتان، مرا حلال کنید و ببخشید.

به همه دوستان و آشنایان سلام برسانید و حلالیت بطلبید.

به همه بگوئید بیایید در جبهه‌ها که رزمندگانش با مناجاتشان فضای آنجا را عطرآگین نموده‌اند تا از غفلت‌های گذشته به دامن اسلام بازگردید.»
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *