امیری، بازیکن تمام‌نشدنی فوتبال ایران

13:02 - 15 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۲۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ملی‌پوش ۳۳ ساله با وجود گرمای بحرین، بازی موثری را مقابل هنگ‌کنگ به نمایش گذاشت.

اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال پیش از بازی هنگ‌کنگ شگفتانه عجیبی به همراه داشت. اسکوچیچ، میلاد محمدی را نیمکت‌نشین کرد و وحید امیری را به دفاع چپ فرستاد. این در حالی است که معمولاً امیری در پرسپولیس در نقش وینگر ظاهر می‌شود و در لیگ قهرمانان آسیا با توفیق اجباری (ابتلای سعید آقایی به کرونا) به دفاع چپ سرخ‌پوشان منتقل شد.

با این حال امیری در پُست مدافع چپ تیم ملی عملکرد خوبی داشت و علاوه بر انجام وظایف دفاعی، در نقشه‌های هجومی هم موفق ظاهر شد. البته این بازیکن به واسطه پستش کمی دست به عصا بازی می‌کرد. اسکوچیچ با درک این نکته، در دقیقه (۵۸) بازی هنگ‌کنگ محمدی را وارد زمین کرد تا امیری با دغدغه کمتری در وینگر چپ به کارش ادامه بدهد. تنها ۳ دقیقه بعد از جابه‌جایی پست کاپیتان دوم تیم ملی، وی در نقش گلزن ظاهر شد.

با توجه به گرمای هوا انتظار می‌رفت امیری یکی از ۵ تعویضی اسکوچیچ باشد، اما او تا انتها در زمین ماند. امیری در جریان بازی ۸۱ پاس ارسال کرد که پاس‌های او دقتی ۸۸ درصدی داشت. همچنین ۲ نبرد هوایی موفق، ۲ قطع توپ و سه تکل در کارنامه‌اش ثبت کرد و یک گل هم به ثمر رساند. با توجه به اینکه امیری ۳۳ساله است در گرمای بحرین بازی بسیار تاثیرگذاری از خود نشان داد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *