امیر نامی: عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰ مصداق «مجاهده» است

15:11 - 13 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۰۰۸۰
امیر سرتیپ محمد حسن نامی که هفته گذشته طی بیانیه‌ای از نامزدی ریاست جمهوری به نفع آیت الله رئیسی انصراف داد طی بیانیه‌ای از عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰ تجلیل و تشکر کرد و آن را مصداق مجاهده برشمرد.
- امیر سرتیپ محمد حسن نامی که هفته گذشته طی بیانیه‌ای از نامزدی ریاست جمهوری به نفع آیت الله رئیسی انصراف داد طی بیانیه‌ای از عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ۱۴۰۰ تجلیل و تشکر کرد و آن را مصداق مجاهده برشمرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی امعان نظر، شجاعت، انقلابی گری و روحیه تحول خواهی شما در اصلاح رویه‌های جاری و ساری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مصداق "مجاهده" بود که قطعا اجر عظیمی بر آن مترتب است. "وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا، و خداوند مجاهدان را بر نشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است.

سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ابلاغ شد و در ۵ سال گذشته حداقل ۵ انتخابات برگزار شده است، اما متاسفانه در اجرای بند‌های حکیمانه سیاست‌های ابلاغی انتخابات برخی به واقع مصداق "قَاعِدِینَ" و نشستگان هستند که دست روی دست گذاشته اند و به جای طراحی قانون جامع انتخابات در دولت، وزارت کشور و مجلس گذشته هنوز درگیر ملاحظات سیاسی و تعارفات بی حاصل هستند. البته در مجلس یازدهم فعالیت‌های خوبی در مسیر اصلاح قانون انتخابات شروع شد، اما باز فاقد آن جامع نگری لازم بود و برای انتخابات ۱۴۰۰ به نتیجه نرسید.

اعضای محترم شورای نگهبان
اگر سایر دستگاه‌ها تعلل کردند، اما شما عزیزان اعم از عمار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله جنتی (حفظه الله) و سایر فق‌های معظم و حقوق دانان محترم بار زمین مانده را در این انتخابات به دوش گرفتید و آبرویی برای نظام و انقلاب شدید و دشمنان کوردل انقلاب اسلامی را نا امید کردید از همان ابتدای ثبت نام‌ها و تا تایید صلاحیت‌ها و تا امروز که نظارت بر تبلیغات را انجام می‌دهید به واقع در حال مجاهده فی سبیل الله هستید و اجازه ندادید نشستگان و دست روی دست گذاشتگان حرکت سریع قطار انقلاب اسلامی را متوقف کنند و قطعا شما نشان دادید که عیار بالاتری نسبت به قاعدون سیاسی و تعلل کنندگان بی بصیرت دارید.
 
" لَا یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً ۚ وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ . هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود، خدا مجاهدان (فداکار) به مال و جان را بر نشستگان (از جهاد) بلندی و برتری بخشیده و همه (اهل ایمان) را وعده پاداش نیکو فرموده است.

یکی از مهمترین بند‌های سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری بند ۱۰ سیاست‌ها درباره ارتقاء شایسته‌گزینی کارگزاران نظام اسلامی در سطوح مختلف است. دربند ۱۰ این سیاست‌ها آمده است؛

۱۰ـ ارتقاء شایسته‌گزینی -همراه با زمینه‌سازی مناسب- در انتخاب داوطلبان تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران و دارای ویژگی‌هایی متناسب با جایگاه مربوط از طریق:

۱ـ۱۰ـ تعیین دقیق معیار‌ها و شاخص‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی با تأکید بر کارآمدی علمی، جسمی و شایستگی متناسب با مسؤولیت‌های مربوط و تعهد به اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و قانون اساسی به‌ویژه التزام به ولایت فقیه و سلامت اخلاقی - اقتصادی.

۲ـ۱۰ـ شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان در مرحله ثبت‌نام به شیوه‌های مناسب قانونی و متناسب با هر انتخابات.

۳ـ۱۰ـ بررسی دقیق و احراز شرایط لازم برای صلاحیت نامزد‌ها با پیش‌بینی زمان کافی در چارچوب قانون هر انتخابات از طریق استعلام از مراجع ذی‌صلاح و پاسخگویی مسؤولانه و به‌موقع آنها.

۴ـ۱۰ـ اتخاذ ترتیبات لازم برای به حداقل رساندن ممنوعیت حضور داوطلبان شاغل.


۵ـ۱۰ـ تعریف و اعلام معیار‌ها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزد‌های ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان.

اعضای محترم شورای نگهبان
من به عنوان یکی از نامزد‌هایی که از ادامه رقابت‌های ریاست جمهوری به نفع حضرت آیت الله رئیسی انصراف دادم بر خود لازم دیدم ضمن تشکر از رویکرد داهیانه و مجاهده شما در برابر همه زیاده خواهی‌ها و جفاکاری‌های ناجوانمردانه دشمنان و ساده اندیشی برخی دوستان بعضا دغدغه‌مند که در حق شورای محترم نگهبان شد از استقامت و پایداری شما تجلیل نموده و به استحضار ملت ایران برسانم که بهترین نمره قبولی پای کارنامه شورای محترم نگهبان را مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دادند و فرمودند:" نامزد‌ها مشخّص شدند.

شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ی خودش آنچه را باید انجام بدهد و لازم میدانست انجام داد، در بعضی از مطبوعات و رسانه‌ها انسان مشاهده میکند که میخواهند انتقام بگیرند از شورای نگهبان. شورای نگهبان دشمنانی دارد، دشمنان جدّی‌ای دارد، این حالا یک فرصتی شده که انتقام بگیرند. خدای متعال از این افراد نخواهد گذشت. والعاقبه للمتقین. 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *