آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛ از تکذیب دو همسری یک نامزد تا ساختاری برای اظهارت ساختارشکنانه

18:22 - 08 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۳۴۷
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام احراز صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی از سوی شورای نگهبان وارد فاز تبلیغات شده و رقابت ۷ نامزد اصلی هرلحظه گرم‌تر می‌شود.
- سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام احراز صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی از سوی شورای نگهبان وارد فاز تبلیغات شده و رقابت ۷ نامزد اصلی هرلحظه گرم‌تر می‌شود.
 
در همین راستا روز گذشته و امروز هم چند نامزد به طرح دیدگاه‌های مدیریتی خود در عرصه سکانداری دولت پرداختند.
 
با قهر و انزوا مخالفیم
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی شامگاه جمعه در اولین برنامه تلویزیونی تبلیغاتی خود با عنوان «با دوربین» در شبکه یک سیما گفت که ایران باید تعیین کننده شرایط اقتصادی بین المللی باشد.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری این را هم گفت که گرفتار این شدیم که تمام امور داخلی‌مان را به خواست بیگانگان گره زده‌اند. امور کشور را شرطی کرده‌اند. تصمیم گیری‌های مان را منوط به تصمیم گیری‌های دیگران کرده‌اند.
 
قاضی زاده همچنین به این نکته هم اشاره کرد که «ما با بداخلاقی در جامعه بین الملل مخالف هستیم، ما با قهر و انزوا مخالف هستیم، اما با اینکه مصلوب الاختیار هم بشویم، مخالف هستیم. سه اصل عرت و حکمت و مصلحت فراموش شد. دوگانه عزت معیشت درست کردند و به بهانه معیشت، عزت فروشی کردند.»
 
 
آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛
 
حواشی وام ۵۰۰ میلیونی
 خبرنگاری از قاضی‌زاده هاشمی پرسید: وام ۵۰۰ میلیونی را از کدام منبع می‌دهید؟ پاسخ شنید: به وقتش درباره منابع وام ۵۰۰ میلیون تومانی ازدواج خواهم گفت؛ آن‌هایی که عجول هستند قضاوت‌های خود را انجام دهند فقط امیدوارم بعد از آن شرمنده نشوند.
 
تمرین دولت، بدون مُسکن
 رو گذشته سعید جلیلی هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به نکاتی درباره مواضع دولت خود پرداخت.

وی تاکید کرد که ما پاسخ مسائل را فقط در اتاق‌های در بسته پیدا نکردیم با حضور در میدان در شهرک‌های صنعتی در دانشگاه‌ها و جلسه با اصناف این‌ها بحث شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت که ما ۸ سال سعی کردیم تمرین کار دولت را به موازات دولت انجام دهیم.

جلیلی همچنین راهبردی برای مبارزه با فساد هم ارائه داد و گفت: راهبرد مبارزه با فساد دو مشکل دارد، یکی برخورد با مفسد و دیگری مبارزه با اصل فساد است.

این نامزد انتخابات در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی به مسائل کلان اقتصادی هم پرداخت و گفت: خلق روزانه پول ۲ هزار میلیارد تومانی مانع رفع تورم است. افزایش روزانه این نقدینگی در بازار، شکاف طبقاتی ایجاد کرده است لذا لازمه کاهش تورم تا نرخ‌های یک رقمی، اقدام جدی است نه تجویز مُسکّن.
 

آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛
 
 
البته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیروز در یک نشست تخصصی درباره مسکن گفت: روند هشت سال گذشته نشان داد که دولت وظیفه‌ای جدی در تامین مسکن برای خود قائل نبوده است؛ در حالی که یکی از مهمترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است.
 
وی همچنین اذعان داشت: در دولت سایه نیز یکی از مهمترین کارها، پیشنهاد بسته‌ی مالیات بر عایدی سرمایه بویژه در حوزه مسکن بود که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. با تغییر رئیس مجلس، بحث مالیات بر عایدی سرمایه جدی گرفته شد و خوشبختانه گام‌های بسیاری خوبی برای تحقق آن برداشته شده است.
 
ادعای چند همسری
این پایان کار نبود و روز گذشته خبری مبنی بر چند همسری علیرضا زاکانی در فضای مجازی به گردش افتاد که با اقدام به موقع تیم رسانه‌ای این نامزد، این حرکت متوقف و کانال منتشر کننده این خبر در این زمینه عذرخواهی کرد.
 
آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛
 
دولت من، دولت ژنرال‌های خسته نیست
 
با این حال این نامزد انتخاباتی امروز یک نشست خبری هم برگزار کرد. علیرضا زاکانی در جریان این نشست گفت: دولت من دولت ژنرال‌های خسته یا غلامان حلقه به گوش نیست؛ دولت بنده دولت جوانان حزب‌اللهی و دولت کارشناسان خواهد بود که در این دولت همه مواجهه آن با رانت خواران است. پس دولت کارشناسان و جوانان در مقابل دولت رانت‌خواران.
 
آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛ از انتقاد بر دوگانه عزت و معیشت تا اقدام بدون مُسکن/ تکذیب دو همسری!
 
 
اصل توافق

در ادامه اظهار نظرهای انتخاباتی عبدالناصر همتی در تازه ترین مواضع انتخاباتی خود گفت که « «تعامل، از خانه تا جهان» شعار دولت من است. بدون توافق برای رفع تحریم و بهبود رابطه با جهان و منطقه و بدون توافق‌های مسئله‌محور در داخل میان نیرو‌های سیاسی و اجتماعی و میان حاکمیت و شهروندان نه می‌توان وضعیت معیشت مردم را بهتر کرد، نه حکمرانی را باکیفیت‌تر و نه ایران را قدرتمندتر.
 
تعیین مجری مناظرات انتخاباتی
اما در بین اخبار مربوط به انتخابات امروز اعلام شد که «مرتضی حیدری» مجری مناظره‌های انتخاباتی خواهد بود.

این در حالی است که وی تاکنون مجری چندین مناظره انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
 
آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛ از انتقاد بر دوگانه عزت و معیشت تا اقدام بدون مُسکن/ تکذیب دو همسری یک نامزد!/ مجری مناظرات انتخاباتی تعیین شد/ ساختاری برای اظهارت ساختارشکنانه/ دولت سایه، دولت تهرانی نیست!
 
گزارش اظهارات ساختارشکنانه
در کنار این اخبار انتخاباتی، امروز عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تصریح کرد: اظهارات ساختارشکنانه احتمالی هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظره‌های زنده تلویزیونی به نهاد‌های مسئول ذیربط گزارش خواهد شد.
 
دولت سایه غیر تهرانی
همچنین امروز رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی هم نشست خبری برگزار کرد.
 
حجت الاسلام مهدی تجریشی در این نشست خبری گفت: جلیلی در دولت و کابینه خود از حزب و باند خاصی استفاده نخواهد کرد و کارآمدی و توانایی افراد فارغ از حزب و گروه سیاسی شان برای وی اهمیت دارد.
 
وی همچنین تاکید کرد: دولت سایه جلیلی یک دولت تهرانی نیست و از اقصی نقاط کشور در این دولت مشارکت داشته اند و برای تحلیل و بررسی برخی امور، حتی افرادی به تهران سفر کرده‌اند.
 
سه محور اقتصادی - انتخاباتی
در کنار این اخبار انتخاباتی بازار توئیت حامیان نامزدها هم داغ است.
 
صفحه حامیان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جدیدترین توئیت خود به نقل از رئیسی نوشته است: ازدواج، مسکن و اشتغال سه محور مهم برنامه‌های اقتصادی دولت مردمی است. با بیش از ۱۰ اندیشکده برای تدوین برنامه در ارتباط بوده‌ایم.
 
آنچه در فضای انتخابات می‌گذرد؛ از انتقاد بر دوگانه عزت و معیشت تا اقدام بدون مُسکن/ تکذیب دو همسری یک نامزد!/ مجری مناظرات انتخاباتی تعیین شد/ ساختاری برای اظهارت ساختارشکنانه/ دولت سایه، دولت تهرانی نیست!
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *