سخنگوی وزارت خارجه: امید نداریم کشورهای مجرم از مظلومان حمایت کنند

13:08 - 03 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۶۹۸۹
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما امیدی نداریم که این کشور‌ها و یا برخی سازمان‌های حامی مجرم برای حفاظت از مظلوم و قربانی بپیوندند؛ اما وظیفه قطعی ما بود و در چند روز آینده هم در ژنو در جریان خواهد بود و گزارش آن را خواهید دید.

- سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران که در روز دوشنبه ۳ خرداد به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در پاسخ به میزان درخصوص اقدامات دستگاه دیپلماسی برای اصلاح رفتار سازمان‌ها بین‌المللی در مواجهه با نقض خقوق بشر در فلسطین، یمن و افغانستان، تصریح کرد: سابقه حقوق بشری این سازمان‌ها و برخی از این کشور‌ها برای همه روشن است. اما جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی‌های ما در خارج به طور فعال در چارچوب سازوکار‌های موجود، در همراهی با کشور‌های اسلامی و کشور‌های عدم تعهد اقدامات موثر و خوبی را انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: البته ما امیدی نداریم که این کشور‌ها و یا برخی سازمان‌های حامی مجرم برای حفاظت از مظلوم و قربانی بپیوندند؛ اما وظیفه قطعی ما بود و در چند روز آینده هم در ژنو در جریان خواهد بود و گزارش آن را خواهید دید. تعهد جمهوری اسلامی ایران همواره به حقوق بشر اصیل و حفاظت از مظلومین بوده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *