نارضایتی مردم ترکیه از عملکرد اردوغان

18:35 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۵۹۴
خبرگزاری میزان - نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم ترکیه عملکرد رئیس جمهوری این کشور را تایید نمی‌کنند و معتقدند دولت آنکارا در مسیری نادرست پیش می‌رود.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از پرس تی وی، براساس نتایج نظرسنجی موسسه متروپل، 54 درصد از مردم ترکیه عملکرد رجب طیب اردوغان را تایید نمی‌کنند و همچنین 65 درصد از مردم  این کشورمعتقدند که ترکیه «در مسیر بد و ناگواری» پیش می‌رود.

نتایج این نظرسنجی که به صورت تلفنی از میان 2 هزار و 520 فرد بزرگ‌سال در ترکیه و از تاریخ 23 تا 25 مرداد انجام شد، حاکی است تنها 38 درصد از مردم ترکیه عملکرد اردوغان را تایید می‌کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی، همچنین تنها 23 درصد از مردم ترکیه معتقدند که این کشور در مسیر مثبت و سازنده حرکت می‌کند.


همچنین 41 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «اگر روز یکشنبه انتخابات برگزار شود، به کدام حزب رای خواهید داد؟»، گفتند: حزب عدالت و توسعه.


به علاوه 25 درصد از شرکت کنندگان نیز از حزب جمهوری خواه خلق، مهم‌ترین حزب مخالف در ترکیه حمایت کردند.

این پایگاه اینترنتی افزود: پس از انتخابات 17 خرداد، حزب عدالت و توسعه ترکیه از آنجایی که اکثریت مطلق پارلمانی را به دست نیاورد، نتوانست دولت تک حزبی تشکیل دهد.

رجب طیب اردوغان پس از شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی ایجاد دولت موقت را برای اداره کشور تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر تصویب کرد.

در همین حال دولت ترکیه پس از انفجار بمب در تاریخ 29 تیر در شهر سوروچ که 32 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت، به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، حملات خود را به مناطق شمالی سوریه و عراق آغاز کرد. این در حالی است که گفته می‌شود ارتش ترکیه در این حملات مواضع شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را هدف قرار داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *