خطیب‌زاده: طرح ایران برای مسئله فلسطین همه‌پرسی است

14:13 - 27 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۲۸۳
دسته بندی: سیاست
سخنگو وزارت امور خارجه گفت: طرح ایران همان طرحی است که از قبل وجود داشته و مقام معظم رهبری هم فرمودند و آن را ثبت کردیم و آن هم همه‌پرسی با مشارکت همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان یهودی و مسیحی است.

- «سعید خطیب‌زاده» در نشست خبری خود با خبرنگاران در روز دوشنبه درباره آخرین پیگیری‌های طرح ایران برای حل مسئله فلسطین گفت: طرح ایران همان طرحی است که از قبل وجود داشته و مقام معظم رهبری هم فرمودند و آن را ثبت کردیم و آن هم همه‌پرسی با مشارکت همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان یهودی و مسیحی است. قطعاً به نظر ما این تنها راه‌حل است تا آن روز که رژیم اشغالگر قدس راه حل را بپذیرد، مقاومت مردم در محاصره و مظلوم فلسطین مقاومت مشروع و مقاومت اخلاقی است.

فلسطین موضوع اول جهان اسلام است

موضوع فلسطین موضوع اول جهان اسلام است. آرمان فلسطین بلندترین آرمانی است که ملل آزاده جهان در طی چند دهه گذشته پیگیری کردند و یکی از پیام‌های مهم انقلاب اسلامی حمایت از مردم فلسطین بوده و به عنوان اولویت اصلی دستگاه سیاست خارجی در این حوزه همواره مدنظر بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: متاسفانه برخی نمایش‌های عادی‌سازی در این راستا بود که موضوع اول جهان اسلام که فلسطین بود را به فراموشی بسپارد؛ اما همین تحولات در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که هیچ نمایشی نمی‌تواند موضوع اول جهان اسلام را به حاشیه ببرد.

خطیب‌زاده اضافه کرد: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های دیپلماتیک خود را با کشور‌های اسلامی و منطقه در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین در چارچوب روابط دوجانبه و چندجانبه پیگیری کرده است.
 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است
وی یادآور شد: ما از اول به طور جدی موضوع را پیگیری کردیم. سخنرانی دیروز آقای ظریف چند بند مشخص داشت؛ از جمله ضرورت به رسمیت شناخته شدن جنایت‌هایی که اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد به عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت.

این دیپلمات کشورمان گفت: امروز هم من یک بار دیگر مواضع جمهوری اسلامی ایران را تکرار کردم. سازمان کنفرانس اسلامی، کشور‌های اسلامی، شورای سازمان ملل متحد و تمامی سازمان‌هایی که در این حوزه مسئول هستند باید به طور موثر وارد شوند و هم از ادامه تجاوزات جلوگیری کند و هم اینکه در راستای احقاق حقوق حقه فلسطین اقدام موثری انجام دهند.

وی بار دیگر تاکید کرد: ما از این آرمان کوتاه نیامده و همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستادیم.

 
راه حل مسئله فلسطین همه‌پرسی است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین پیگیری‌های طرح ایران برای حل مسئله فلسطین گفت: طرح ایران همان طرحی است که از قبل وجود داشته و مقام معظم رهبری هم فرمودند و آن را ثبت کردیم و آن هم همه‌پرسی با مشارکت همه ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسلمان یهودی و مسیحی است. قطعاً به نظر ما این تنها راه‌حل است تا آن روز که رژیم اشغالگر قدس راه حل را بپذیرد، مقاومت مردم در محاصره و مظلوم فلسطین مقاومت مشروع و مقاومت اخلاقی است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *