برپایی حوزه‌های انتخاباتی در تمام نمایندگی‌های خارج از کشور

13:55 - 27 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۲۷۴
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در تمامی پایتخت‌ها و تمامی شهر‌هایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دفتر فعالیت دارد با هماهنگی با دولت میزبان صندوق‌های اخذ رای گذاشته خواهد شد.

- «سعید خطیب‌زاده» در نشست خبری خود با خبرنگاران که در روز دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور‌های خارجی و برپایی ستاد انتخاباتی در حوزه‌های خارج از کشور گفت: از هفته‌های گذشته جلسات خودمان را در داخل وزارت امور خارجه در خصوص ستاد برگزاری انتخابات در حوزه‌های خارج از کشور داشتیم. این ستاد مثل همه دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری در معاونت کنسولی و معاونت پارلمانی وزارت امور خارجه تشکیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خاجه اضافه کرد: تمامی بخش‌ها و دستگاه‌هایی که باید عضو باشند از هستند احکام صادر شده و به صورت منظم این جلسات در حال برگزاری است. طبیعتاً در تمامی پایتخت‌ها و تمامی شهر‌هایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دفتر فعالیت دارند با هماهنگی با دولت میزبان صندوق‌های اخذ رای گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در شهر‌ها و یا حوزه‌هایی که ایرانیان وجود دارند، اما وزارت خارجه دفتر فعالی ندارد تلاش می‌شود که در آن حوزه‌ها هم با کمک دولت‌های محلی و یا با کمک ایرانیان بتوانیم حوزه‌های اخذ رأی را داشته باشیم.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3094962_335.mp4']

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *