شکست تدابیر دشمن در منطقه و جهان

16:24 - 31 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۸۴۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز دشمنان هر تدبیری در نظر می‌گیرند، در منطقه و جهان با شکست روبه‌رو می‎شوند، گفت: ایران با عنایات خداوند روز به روز قوی‌تر به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنان ما به جهت تبعیت از شیطان، رو به افول هستند.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» در مراسم تودیع و معارفه جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های که ظهر امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه برای موفقیت در هر کار و مسئولیتی دو عامل نیت درست و عمل انقلابی بسیار مهم است، گفت: این دو عمل دائماً باید رصد شود و این‌ها جزء در سایه عبودیت و بندگی خداوند و تفکر در امور، محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محبت راهی میانبر برای رسیدن به کمال است، افزود: خیلی‌ها برای رسیدن به کمال، راه‌های دشواری را طی می‌کنند، اما راه میانبر راه محبت است، و محبت از راه تفکر به عنایات و الطاف به دست می‌آید.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: اگر اهل تفکر شدیم و محبت خداوند به قلب ما سرازیر شد، آن موقع اهل فهم و فطانت می‌شویم؛ زمانی که اهل فهم و فطانت شدیم، اهل فایده خواهیم بود، با قدرت عمل خواهیم کرد و اهل علم و دانش، فضیلت خواهیم شد.

قرایی آشتیانی تصریح کرد: می‎فرمایند حکما حکمت را از راه سکوت به دست آوردند؛ علما علم را از راه کسب دانش کسب کردند و صدیقین، صدق را از راه خشوع و عبادت به دست آوردند؛ اما راه میانبر در محبت است و محبت فقط از طریق تفکر درباره عنایت و الطاف الهی است.

وی افزود: فرق ما با دشمنانمان در همین است که ما اهل تفکر و ذکر هستیم و آن‌ها در این مسیر حرکت نمی‌کنند؛ ما تا زمانی که در این مسیر باشیم، قدرتمند هستیم؛ قدرتی که دشمنان در مورد آن صحبت می‌کنند، قدرت نیست بلکه مزیت است و به همین دلیل است ما در هر مسیری که حرکت می‌کنیم، سربلند و پیروز هستیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: امروز دشمنان هر تدبیری در نظر می‌گیرند، در منطقه و جهان با شکست روبه‌رو می‎شوند.

قرایی آشتیانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تفکر و عنایات خداوند روز به روز قوی‌تر به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنان ما به جهت تبعیت از شیطان، رو به ذلت و افول هستند.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر انبیاء و اولیاء الهی و نشر معرفت الهی یکی از رسالت‌های بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: کاری که مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌دهد، کاری بسیار بزرگ است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: یکی از کار‌های مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایفای نقش راهبردی و مؤثر در انسجام و اقتدار ملی در سطوح مختلف مؤلفه‌های قدرت ملی، با بهره‌گیری از اخلاص، نوآوری، خلاقیت، پشتکار و هوشمندی انقلابی است.

قرایی آشتیانی ادامه داد: کار‌هایی که بنیاد تاکنون انجام داده در راستای انسجام و اقتدار ملی در سطوح مختلف بوده است؛ مشارکت در حوزه‌های فرهنگی، ساخت فیلم و سریال‌های دفاع مقدس، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف کار‌های بزرگی است که در مجموعه بنیاد صورت گرفته است.

وی با اشاره به انتصاب امیر «سهرابی» به‌عنوان جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: امیر سهرابی در سال ۱۳۶۰ وارد ارتش شد و دوره‌های مختلفی را گذراند؛ ایشان از ابتدای ورود به ارتش، مشاغل و مسؤولیت‌های متعددی را عهده‌دار بوده است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: همچنین امیر سهرابی در رشته مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل مدرک دکتری خود را دریافت کرد و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر است؛ آخرین مسئولیت ایشان نیز مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بوده است.
 
 
 
 

برچسب ها: نیروهای مسلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *