اپراتورها به کیفیت توجه کنند

16:30 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۷۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر ارتباطات توجه به کیفیت را اساس کار اپراتورها دانست و افزود: اپراتوری پیشرو است که تمام ایران را جزو منطقه پوشش خود قرار دهد.
به گزارش ، محمود واعظی در افتتاح پروژه های همراه اول اهمیت این اقدام را افزایش کیفیت دانست و گفت: با این  افتتاحات به نوعی کیفیت افزایش می یابد که در نهایت سود آن به مردم می رسد.

وی با تبریک دهه کرامت و هفته دولت، ساده زیستی، فداکاری، ولایت مداری و اعتقاد به توسعه کشور را الگویی مناسب یادگار شهیدان رجایی و باهنر در هفته دولت دانست و افزود: با توجه به اینکه هفته دولت با دهه کرامت مصادف شده است امیدواریم امسال تا سال آینده مورد عنایت حضرت ثامن الائمه باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روند جهانی در حال تغییر است، باید همگام با این تغییرات به سمت حفظ مسلم و افزایش کیفیت و ارائه خدمات ارزش افزوده رفت.

وی اساس خدمات ارزش افزوده را بر تولید بومی دانست و گفت: باید از دانش دانشگاهیان در سراسر کشور برای ارائه این خدمات بهره برد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر بها دادن به توان و تولید داخلی اظهار داشت: استفاده از توان داخلی هم سود مردم و شرکت ها را به دنبال دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به مهاجرت معکوس نخبگان به داخل، گفت: اگر دغدغه ما تولید داخل باشد دستیابی به اهداف، امکانپذیر می شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: رقابت ناسالم به ضرر مردم و شرکت هاست از این رو باید به دنبال رقابت سالم بود.

واعظی با اشاره به ترابردپذیری شماره، ادامه داد: سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات این مورد بررسی و در پروانه اپراتورها ابلاغ شد.

وی اضافه کرد:  این اقدام باعث تحول در کیفیت، ارائه خدمات ارزش افزوده به مردم و ایجاد تعرفه های تعادلی می شود که باید از آن استقبال کرد.

واعظی استقبال مردم از رومینگ را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر اپراتورها دو درصد از شبکه عظیم خود را در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار دهند، باعث تحول و نوآوری شده که باید آن را به انجام برسانیم.

وزیر ارتباطات با تقدیر از ارائه خدمات در جاده ها، افزود: خوشبختانه اپراتور اول آینده را خوب تشخیص داده تا به عنوان اپراتور پیشرو در این زمینه اقدام کند.

وی گفت: دیگر جاده اصلی و فرعی معنا ندارد چرا که مردم مدام در حال حرکت هستند و باید در تمام جاده ها پوشش کامل شود.

وی تاکید کرد: اپراتوری پیشرو است که تمام ایران را جزو منطقه پوشش خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در ایران شهروند درجه یک و دو نداریم، گفت: در بخش روستا شعار دولت یازدهم این بوده است تا امکانات به روستاها برده شود و جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها گرفته شود که در این زمینه پوشش 87 درصدی روستاها توسط اپراتور همراه اول بسیار جالب توجه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در مورد خدمات ارزش افزوده آماده دریافت نظرات و پیشنهادات اپراتورها هستیم، افزود: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات مورد بحث قرار خواهد گرفت چرا که موجب اشتغال زایی می شود.

وی به اشتغال زایی حضور نسل 3 و 4 در کشور اشاره کرد و گفت: باید در این بخش که بیشترین فارغ التحصیل را به خود اختصاص داده شغل ایجاد شود و در این زمینه اپراتورها به شرکتهای فعال در این حوزه می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

واعظی در مورد شبکه ملی اطلاعات، گفت: موضوع حقوق مردم و دسترسی آزاد به اطلاعات در گذشته در مجلس تصویب و دولت در این زمینه اقدام کرده است.

وزیر ارتباطات خواستارهمکاری اپراتورها در زمینه شبکه ملی اطلاعات شد و افزود: هدف ما بها دادن بیشتر به اپراتورها است تا دولت همراه تحقق یابد.

وی گفت: اپراتورها می توانند بخش قابل توجهی از این شبکه را تکمیل و روی آن سرمایه گذاری کنند.

وزیر ارتباطات، افتتاحات امروز را تنها یک شروع برشمرد و افزود: با توجه به تحولات سریع جهانی نباید به آنچه به دست آورده رضایت داشت بلکه باید براساس مبنای اتکا به تولید داخل، استمرار توسعه و خدمت رسانی با کیفیت به مردم به اهداف خود دست یابیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *