استفاده عربستان از بمب‌‌های خوشه‌ای در حمله به یمن

7:48 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۵۲۴
خبرگزاری میزان- سران عربستان همچنان استفاده از بمب های خوشه ای را علیه مردم مسلمان یمن در دستور کار خود دادند و بار دیگر مناطق مسکونی شهرهای مختلف این کشور را هدف بمباران خوشه ای قرار دادند.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ خبرگزاری رسمی یمن خبر داد که نظامیان عربستان در ادامه تجاوز به این کشور و نادیده گرفتن قوانین بین الملل، شهر باقم در استان صعده را با چند فروند موشک حامل بمب های خوشه ای هدف حمله قرار دادند.

این شهر روز شنبه هدف حملات شدید موشکی عربستان قرار گرفت. چهار فروند از این موشک ها حامل تعداد زیادی بمب خوشه ای بود که از نظر بین المللی کاربرد آنها ممنوع است.
وی با بیان اینکه شماری از این بمب ها در سطح گسترده ای از منطقه پخش شده است، با یادآوری خطرات این گونه بمب ها خاطرنشان کرد که برخی از آنها منفجر نشده است.
این منبع خبری ضمن محکومیت حمله وحشیانه عربستان به یمن که تاکنون تعداد زیادی کشته برجا گذاشته است، گفت که مناطق زیادی از استان صعده با بمب های خوشه ای هدف حمله قرار گرفت.

جنگنده های عربستان روز شنبه، 27 بار مناطق مختلفی در استان صعده را بمباران کردند؛ در این حملات تعدادی از شهرهای استان بمباران شد.

در این حملات تعدادی خانه و بخش زیادی از دارایی های شهروندان ساکن این مناطق منهدم شد.
عربستان تاکنون بارها از بمب خوشه ای در حمله به یمن استفاده کرده و شمار زیای از مردم بیگناه این کشور را به خاک و خون کشیده است.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *