ضرورت مقابله راهبردی با تهاجم فرهنگی دشمن

22:30 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۱۴۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان - امام جمعه ارومیه گفت: نفوذ از طریق اقلام فرهنگی از جمله توطئه‌های دشمنان است و نمادهایی که بر روی لوازم‌التحریر چاپ می‌شوند متاسفانه نمادهای درستی نیستند که باید برنامه‌ریزی صحیحی روی این مسائل انجام شود.
ضرورت مقابله راهبردی با تهاجم فرهنگی دشمن

به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: با رعایت تقوای الهی بسیاری از مشکلات پیش‌رو در جامعه حل خواهد شد.

وی به مسئله تقوای خانوادگی اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند فرزندان خود را با سه خصلت دوستی پیامبر اکرم (ص)، دوستی اهل بیت (ع) و تلاوت قرآن تربیت کنید.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: زیارت قبور ائمه معصوم (ع) تنها کاری است که برای افزایش محبت فرزندان نسبت به اهل بیت (ع) می‌توان انجام داد.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر نام‌گذاری شده، افزود: بر همه وظیفه است بر اساس فرمایش رهبری به دولت در راستای اجرای احکام الهی کمک کنند.

قریشی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر انسان‌هایی با اهداف والا، سخت‌کوش و مردم‌دار بودند، متذکر شد: کار اجرایی کار دشواری است و در این راستا دولتمردان باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

وی ابراز داشت: ما باید از دشمن غافل نشویم چراکه غفلت از دشمن عامل ترک سنگر و در نتیجه موجب شکست خواهد شد و جنگ عرصه‌های مختلفی از جمله سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارد و باید در همه این عرصه‌ها آمادگی حفظ شود.

قریشی یادآور شد: دولتمردان باید پشت میز خود را سنگر خود بدانند و در این عرصه خدمت کنند و در اعلام کردن مواضع انقلاب محکم و صریح حرف بزنند آمریکا دشمن ما است و دولتمردان باید مرگ بر آمریکا را با صراحت بیان کنند، چراکه صراحت موجب خواهد شد انسان سست نشود.

خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا ما از مواضع خود کوتاه بیاییم تا آن‌ها پیشروی کنند که در این راستا مسئولان باید دشمنی خود را با استکبار به صراحت بیان کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل فرهنگی دغدغه دارند، افزود: سفارش مقام معظم رهبری در این رابطه مقابله با تولید وسایل و ابزار فرهنگی مضر از جمله جشنواره‌ها، فیلم‌ها کتاب‌ها و هر اثری که به پیکره دین اسلام ضربه می‌زند است که باید جلوی این آثار گرفته شود و در مقابل آثاری تولید شود که مضامین دینی را تبلیغ کند.

قریشی ابراز داشت: باید مسائل فرهنگی مدیریت شود و این وظیفه مسئولان است که مسائل و بودجه فرهنگی را به درستی مدیریت کنند که گاهی شاهد بوده بودجه در جاهایی صرف می‌شود که لازم نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله توطئه‌های دشمنان نفوذ از طریق اقلام فرهنگی است و نمادهایی که بر روی لوازم‌التحریر چاپ می‌شوند متاسفانه نمادهای درستی نیستند که باید برنامه‌ریزی صحیحی روی این مسائل انجام شود.

قریشی ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند قلب کودک به مانند زمین شخم زده خالی است که هرچه در آن بکاری می‌پذیرد و در این راستا باید تلاش شود کودکان خود را با نمادهای اسلامی و درست تربیت کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *