هشدار رییس جمهور لبنان به سعد حریری درباره تعلل در تشکیل دولت

22:52 - 27 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۱۱۵۶
رییس جمهور لبنان از سعد حریری درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر کابینه خود را تشکیل دهد.

- میشل عون طی سخنرانی خود که از تلویزیون لبنان پخش شد، با بیان اینکه شرایط این کشور بسیار شکننده و خطرناک است، و خواستار کناره گیری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه در صورت عاجز بودن در انجام مأموریت محوله عاجز شد.

رییس جمهور لبنان از سعد الحریری درخواست کرد تا هرچه سریعتر درباره تشکیل کابینه اقداماتی انجام دهد.

وی گفت: از نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل فوری کابینه با توافق من و براساس سازوکار قانون اساسی به کاخ بعبدا (ریاست جمهوری) دعوت می‌کنم.

میشل عون با تاکید بر اینکه سکوت در شرایط فعلی لبنان جایز نیست، گفت: ترجیح دادم به منظور عدم ایجاد دو دستگی در مواضع سیاسی سکوت کنم، اما از امروز به بعد دیگر سکوت جایز نیست.

رییس جمهور لبنان خطاب به حریری افزود: در صورتی که احساس می‌کند از تشکیل دولت ناتوان است، باید راه را برای کسی که قادر به انجام چنین کاری است، باز کند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی سعد الحریری برای کابینه مورد نظر نمی‌تواند حداقل توازن ملی و میثاق سیاسی را استجابت کند، اظهار کرد: قصد ندارم کشور را وارد یک تونل تاریک کنم.

عون در راستای اظهارات خود تصریح کرد: همه این مسائل از منظر مسئولیت‌های انسانی، ملی و برآمده از قانون اساسی بوده و اینکه چنین سختی‌هایی که مردم با آن روبه‌رو هستند، کسانی را که مسئول به تتعطیل کشاندن، حذف [دیگران]و مادام العمر کردن دولت پیش‌برد امور هستند، نمی‌بخشد.

رییس جمهور لبنان ادامه داد: سعد الحریری باید فورا اقدام به انتخاب بین دو گزینه پیش‌رو‌ی خود کند.

وی با بیان اینکه همه باید لبنان را نجات دهیم، گفت: در صورتی که لبنان فرو بپاشد و مردم اسیر ناامیدی شوند و چاره‌ای جز حرکت به سمت خشم و لبنان نیست، و دیگر این مناصب فایده‌ای ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *