نقش راهبردی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت منطقه

11:44 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۶۹۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت منطقه، گفت: ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» به دست ارتش تروریست آمریکا و همچنین ترور دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» به دست عوامل صهیونیست‌ها، مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است.
- بنا به اعلام دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و «کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن طی گفت‌وگویی تصویری موضوعات دوجانبه و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط تصویری انتصاب «کیشی نوبو» به‌عنوان وزیر دفاع ژاپن را تبریک گفت که با قدردانی همتای ژاپنی مواجه شد.

امیر حاتمی در ادامه با اشاره به تاریخ طولانی‌مدت روابط دو کشور بر لزوم گسترش و تعمیق همکاری‌های دو جانبه به‌ویژه در حوزه دفاعی تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت در منطقه، ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا و همچنین ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده به دست عوامل صهیونیست‌ها را مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان و تأکید کرد: دولت قبلی آمریکا علاوه بر عمل نکردن به تصمیمات خود در برجام و اعمال جنگ اقتصادی و تحریم ضد بشری، در دستیابی ایران به دارو و تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا، رویکرد ضد انسانی خود را آشکار‌تر از همیشه نمایان کرد و متاسفانه همچنان این رویکرد ادامه دارد.

«کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این گفت‌‍وگو گزارشی از حضور و مأموریت واحد‌های دریایی ژاپن در اقیانوس هند و دریای عمان ارائه و تصریح کرد: این نیرو‌ها فارغ از هر ائتلافی، به طور مستقل اجرای ماموریت می‌کنند.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه، گسترش فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات برای اطمینان از ناوبری ایمن کشتی‌های مربوط به ژاپن در خاورمیانه را تشریح کرد و خواستار همکاری ایران در زمینه تأمین ایمنی ناوبری کشتی‌ها از جمله شناور‌های مربوط به ژاپن شد.

در این گفت‌وگو در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه از جمله در «مرکز امنیت دریانوردی اقیانوس هند» در چابهار و همچنین انتقال تجربیات نیرو‌های مسلح دو کشور در رابطه با مقابله با ویروس کرونا و سایر حوزه‌ها تبادل نظر شد.

برچسب ها: حاتمی اقتدار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *