رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر دفاع: استقلال دفاعی مبنای دستیابی به استقلال اقتصادی است

14:38 - 20 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۰۲۶۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع گفت: استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار قزوین برگزار شد گفت: پیش از انقلاب ۳۰ محصول دفاعی در کشور تولید می‌شد که امروز به برکت انقلاب و با تلاش دانشمندان داخلی این رقم به ۸۰۰ محصول افزایش یافته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته ایم که پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وی افزود: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بازدارندگی دفاعی فعال است و هرجا تهدیدی علیه کشور شکل بگیرد نیرو‌های مسلح آن را در نطفه خفه خواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امنیت منطقه نه توسط آن‌هایی که از آن سوی دنیا آمده اند بلکه باید توسط کشور‌های منطقه تأمین شود.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: به ما می‌گویند چرا تسلیحات می‌سازید، به آن‌ها می‌گوییم سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند چه شد و با آن‌ها چه کردید؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: دشمن می‌خواهد ما سلاح و توان دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواست جمهوری اسلامی را تهدید و تهدیداتش را عملی کند که این اتفاق رقم نخواهد خورد و ما همواره در پی تقویت بنیه دفاعی کشور خواهیم بود و این موضوع به کسی ارتباط ندارد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: امنیت مانند اکسیژن است و آنرا با همه وجود برای میهن اسلامی خود تأمین می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در دنیا متفاوت بود و شعار بنیادین نه شرقی نه غربی گواهی بر این موضوع بود که البته هزینه‌هایی را نیز برای ما در پی داشت که از جمله ان‌ها تحمیل جنگ هشت ساله از سوی دشمنان بود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شعار‌های پرمغزی از جمله «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» سرمی دادند، تصریح کرد: مردم پیش از انقلاب اسلامی از اینکه استقلال نداشتند ناراحت بودند و رژیم وابسته عزت و استقلال آن‌ها را از میان برده بود

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: اقتدار دفاعی کشورمان که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده، موجب حیرت دشمنان شده و آنان را از هرگونه فکر برای حمله نظامی به کشورمان بازداشته است.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، افزود: اوضاع و احوال کشورمان در همه عرصه‌ها از جمله حوزه دفاعی با پیش از انقلاب اسلامی اصلا قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: ایران تا پیش از انقلاب یک کشور کاملا وابسته بود و وقتی جنگ شروع شد همه تجهیزات دفاعی از خارج آمده بود.

استاندار قزوین گفت: در دوره جنگ تحمیلی بسیاری از نیاز‌های حتی ابتدایی را با واسطه از خارج با چندین برابر قیمت واقعی وارد می‌کردیم.

وی افزود: اینکه پهپاد دشمن را با فناوری خود به زمین می‌کشانیم و در ساخت موشک‌های نقطه زن جزو کشور‌های سرآمد جهان هستیم و بخش وسعیی از نیاز‌های دفاعی خود را در داخل تامین می‌کنیم، همگی نشان از دستاورد‌های عظیم دفاعی است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

استاندار قزوین افزود: این دستاورد‌ها موجب شده تا دشمن امروز در فکر خود نیز نگنجد که بتواند به میهن ما تجاوز کند.

وی افزود: خیلی‌ها ترامپ را برای وارد شدن به جنگ با ایران تحریک کردند، اما به پشتوانه اقتدار دفاعی ایران این اتفاق رقم نخورد و آمریکا جرات حمله به کشور را در دوران ترامپ پیدا نکرد.

جمالی پور تصریح کرد: به برکت تلاش نیرو‌های مسلح و دانشمندان ما در عرصه دفاعی امروز اقتدار و امنیت مثال زدنی در کشور ما حکمفرماست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *