رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره برداری از یک هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی در استان کرمانشاه

9:40 - 18 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۹۴۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این میزان سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.
- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری به منظور افتتاح چند طرح و پروژه مهم و نیز بررسی مشکلات، دقایقی پیش وارد استان کرمانشاه شد و از سوی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

وی همچنین در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران، استان کرمانشاه را از استان‌های پراستعداد کشور برشمرد و گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد و طبیعت و آب و هوای این استان ظرفیت آن را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

جهانگیری افزود: استان کرمانشاه از استعداد‌های فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی تحصیلکرده و زحمت کش این استان می‌توانند استعداد‌های استان نظیر منابع طبیعی نفت و گاز که به وفور در این استان وجود دارد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه سفر‌های قبلی به استان کرمانشاه با محوریت موضوع تلخ زلزله بوده است، خاطر نشان کرد: زلزله آسیب‌های جدی به استان وارد کرد البته گام‌های خوبی نیز در مسیر بازسازی برداشته شده است.

وی هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی مشکلات استان و رفع موانع پیش روی برنامه‌های پیش بینی شده برای توسعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه استان کرمانشاه در برخی از شاخص‌های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین تری نسبت به سایر استان‌ها دارد که برای جبران این کاستی‌ها باید کار‌های بزرگ و اقدامات موثر انجام شود.

 جهانگیری با بیان اینکه در این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب که در این سفر انجام خواهد شد، افزود: مدت‌ها در کشور آرزو بود که بتوانیم بصورت مستقیم از گاز به پلی پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

وی ادامه داد: این طرح با ۵۴۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در اسلام آباد غرب آغاز خواهد شد و برای نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می‌شود و دانش آن متعلق به ایران است.

جهانگیری افزود: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره برداری اشتغالزایی زیادی به همراه خواهد داشت. برای ده‌ها و صد‌ها کارخانه پایین دستی پتروشیمی ماده اولیه تامین خواهد کرد که می‌تواند آغاز تحول بزرگی در منطقه باشد.
 

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *