افتتاح مرکز علوم قرآنی نسیم هدایت در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی چناران

3:47 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۴۳۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مرکز علوم قرآنی نسیم هدایت در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی چناران افتتاح شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی چناران مرکز آموزشهای علوم قرآنی اردوگاه با حضور مسئولین استانی و شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهدویان منش مدیر اردوگاه چناران درآئین افتتاح این مرکز با اشاره به محوریت تعالیم قرآنی در فرایند اصلاح و تربیت مدد جویان از راه اندازی مرکز تخصصی آموزشهای علوم قرآنی نسیم هدایت در اردوگاه ویژه مددجویان علاقه مند خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه قرآن و نماز ارکان اصلی فعالیتهای فرهنگی در زندانها است، طرح تاسیس اندرزگاه قرآنی در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی و اخذ نظرات کارشناسی مراحل ساخت و تجهیز این اندرزگاه در سایت جدید آغاز شد و همزمان با دهه با برکت کرامت رسماً افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۸۰ مددجو در اردوگاه گواهینامه آموزشی قرآنی دریافت کرده اند که به جهت ترغیب و تشویق  به واجدین شرایط ۵ روز مرخصی تشویقی اعطا  گردیده است.

مدیر اردوگاه چناران در همین ارتباط گفت :در حال حاضر ۸۵نفر از مددجویان تحت پوشش دارالقرآن حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند. وی ابزار امید واری کرد با راه اندازی مرکز علوم قرآنی نسیم هدایت که با هدف متمرکز کردن مددجویان علاقه مند به تعالیم قرآنی و ارائه آموزشهای هدفمند و تخصصی تجهیز شده است درآینده شاهد رشد تعداد حافظین و قاریان این اردوگاه باشیم.

وی اضافه کرد: این مرکز قرآنی در حال حاضر با ۶۵نفراز مدد جویان علاقه مند شروع بکار کرده است که تا ۲۰۰نفر قابل افزایش است .

مهدویان منش در ادامه با اشاره به تفاهم نامه اداره اوقاف و زندانها در خصوص توسعه فضاهای قرآنی و حمایت از حافظین و قاریان گفت: با اجرای این تفاهمنامه پیشرفت چشمگیری در حوزه فعالیتهای قرآنی زندانیان صورت خواهد گرفت.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نادری مهر ،رئیس اداره فرهنگی وتربیتی زندانهای خراسان رضوی با اشاره به تاثیر تعالیم و مفاهیم قرآنی در بازپروری مددجویان گفت: با توجه به اهمیت قرآن و نماز در اصلاح و تربیت محکومین ،دارالقرآن در کلیه زندانهای استان تاسیس و تجهیز شده است و مددجویان علاقمند به علوم قرآنی در کلیه زندانهای استان به امکانات مناسب آموزشی دسترسی دارند.

وی ضمن تقدیم وتشکر از مدیریت و روحانیون اردوگاه چناران به جهت راه اندازی اندرزگاه قرآنی ،این مرکز را در سطح استان سر آمد توصیف کرد و ابراز امید واری کرد تا مددجویان با بهره گیری مناسب از فضا و مکانات بوجود آمده بازگشتی سعادتمند به جامعه و خانواده داشته باشند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم طرح توسعه سالن ملاقات خصوصی اردوگاه نیز به بهره برداری رسید. مدیر اردوگاه چناران در تشریح این طرح گفت:با توجه به این که مجموعه ملاقات خصوصی در اردوگاه با ۹ سوئیت فعالیت می کرد،به جهت بهبود ارائه خدما ت حمایتی به زندانیان وخانواده مددجو در این طرح توسعه ۱۷۰متر مربع شامل ۱۰ سوئیت  جدید  با  تجهیزاتکامل به مجموعه ملاقات خصوصی اضافه شد که تاثیر بسزایی  در کاهش فشار های روانی زندانی و کاهش آسیبهای اجتماعی خانواده مددجو دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *