مرزبان: شانس‌های بیشتری نسبت به پرسپولیس داشتیم و متأسفم که به برد نرسیدیم

19:30 - 16 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۴۲۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است تیم تحت‌هدایت محرم نویدکیا می‌توانست با برد مقابل پرسپولیس از زمین خارج شود.

- علیرضا مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از تساوی این تیم با پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*در نیمه اول انتظار بازی بهتری داشتیم. در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که انجام دادیم، شانس‌های بیشتری داشتیم و متأسفم که نتوانستیم ۳ امتیاز را بگیریم.

*چیزی که خیلی خیلی مهم بود، رفع تنش‌هایی بود که وجود داشت و خوشحالم قدم بزرگی در این مسئله برداشتیم. اینکه مسئله قهرمانی باعث نشود، اخلاق و خیلی از مسائلی که باید در زندگی مطرح باشد را از دست بدهیم.

*این مهم است چطور کنار هم حرکت کنیم، یعنی ۹۰ دقیقه جنگیدن بی‌امان باشد، اما بعد از اتمام آن همه از هواداران، مسئولان، کادر، بازیکنان انتظار داریم که رفتار صد درصد حرفه‌ای داشته باشند و نگاهی انسانی هم به فوتبال داشته باشیم.

*کی‌روش استنلی یک اسپاسم در ستون فقراتش دارد که باید صبر کنیم تا ببینیم وضعیتش چطور می‌شود. او به آرامش نیاز دارد و اکنون نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم.

*امید نورافکن اشاره کرد در عضلاتش گرفتگی دارد و درخواست تعویض داشت و ما با این اقدام از مصدومیت جدی‌تر او جلوگیری کردیم.

*سعی کردیم با یک مهاجم کاذب بازی کنیم به گونه‌ای که خلعتبری توپ را در دفاع پرسپولیس توپ بگیرد و ما بتوانیم از کناره‌ها بهتر استفاده کنیم. این اتفاق هم افتاد و وقتی خلعتبری وارد زمین شد و نقش مهاجم کاذب را بازی کرد، ما موقعیت‌های خوبی را از چپ و راست خلق کردیم و خطرناک‌تر شدیم. این یک کار تاکتیکی بود که ما انجام دادیم.

*دفع چهار موقعیت صددرصد سپاهان توسط حامد لک؟ این طبیعی است و در یک بازی این اتفاقات رخ می‌دهد. تیم حریف کیفیت خوبی دارد و دروازه‌بان خوبی هم دارند. همانطور که ما انتظار داریم دروازه‌بان‌مان توپ‌های مهار نشدنی را بگیرد، دروازه‌بان حریف هم می‌تواند این کار را انجام داد.‌ ای کاش ما می‌بردیم، چون حس خوبی داشتیم و می‌توانستیم پیروز این میدان باشیم.

*با آمدن محرم نویدکیا به عنوان سرمربی تیم، سبک و شیوه بازی سپاهان تغییر کرده است. درخواست و انتظار‌های محرم از فوتبال، شرایط فوتبال نوین دنیاست که به آن طرف حرکت می‌کنیم. این فقط تغییرات ماست، اما مثلاً پرسپولیس بازیکنان زیادی از دست داده و نیاز به زمان دارد تا به آرامش خاص خود برسد.

*باشگاه‌ها همه تلاطم دارند که به ثبات برسند و بحث بر سر این نیست که تیم‌ها بهتر شده‌اند یا بدتر، چون تغییرات واقعاً زیاد است. در اروپا تیم‌های خوب دنیا تغییرات کمی دارند، یکی دو بازیکن می‌روند و می‌آیند و ثبات دارند. در ایران با یک تغییر جزیی در مدیریت، تمام شرایط تیم فرق می‌کند.

*صنعت نفت با بازیکنان جدید و مربی جدید وارد شده است، گل‌گهر و استقلال همینطور هستند و پرسپولیس تغییرات زیادی داشت. تیم ما هم تغییرات زیادی داشت، اما باید سعی کنیم به فوتبال ملی نگاه کنیم و آن را جلو بیاوریم. چگونه در آکادمی‌ها کار کنیم که از این مسئله کاملاً نا امید شدیم. در حالی که باید به مربیان پایه و آکادمی‌ها بیشتر ارزش بدهیم، برای همین نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که لیگ ضعیف شده یا تیم خاصی نمی‌تواند خودش را از این شرایط خارج کند. تا نیم فصل اتفاقاتی می‌افتد و از نیم فصل دوم تیم‌ها جدا می‌شوند و به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند که فکر می‌کنم دو سه تیم هستند که برای قهرمانی رقابت می‌کنند.


برچسب ها: سپاهان مرزبان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *