رضایت نسبی وزارت ورزش از روند فعالیت فدراسیون فوتبال

4:30 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۹۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان - از نظر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون فوتبال به لحاظ مالی و به خصوص درآمدزایی به نسبت شرایطش، خیلی موفق عمل نکرده و نمره متوسط می گیرد.
سید مناف هاشمی، معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی در رابطه با مدیریت هزینه توسط فدراسیون ها و اینکه چه فدراسیون هایی کارشان را از نظر مالی خوب پیش می برند و کمتر دست کمک به وزارت ورزش دراز می‌کنند، توضیحاتی داد.

وی گفت: فدراسیون هایی هستند که به لحاظ جذب اسپانسر و تامین بخش زیادی از هزینه ها از این راه به مراحل خوبی رسیده اند مانند والیبال و حتی هندبال، البته باید کشتی را هم از این حیث جزو بهترین ها قرار داد اگرچه در مجموع و به نسبت دیگر فدراسیون‌ها، هزینه های سالیانه در فدراسیون کشتی خیلی خیلی بالاست و اداره این فدراسیون به لحاظ مالی مشکل تر از دیگر فدراسیون هاست.

وی در رابطه با شرایطی که فدراسیون فوتبال در این زمینه دارد و نمره ای که می توان از حیث مسائل مالی و درآمدزایی به این فدراسیون داد، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال می تواند جزو بهترین ها باشد چون فوتبال یک صنعت است و حتی می توان با استفاده از منابعش سایر رشته‌ها را هم فعال کرد که البته ما در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم. در مجموع از این حیث فوتبال جزو متوسط هاست و حتی نمی توان نمره متوسط به بالا به این رشته داد.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در کل البته به لحاظ مالی و درآمدزایی نمی توان فدراسیون ها  را با یکدیگر مقایسه کرد چون شرایط آنها کاملا متفاوت از هم است. در رشته ای مانند کبدی در عین خوب بودن، شرایط برای درآمدزایی مهیا نیست. ضعیف بودن برخی فدراسیون ها در این زمینه طبیعی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *