رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

85 درصد خدمات سازمان ثبت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

22:20 - 29 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۸۵۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: تویسرکانی با بیان اینکه 85 درصد از خدمات سازمان ثبت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، گفت: این سازمان توانسته است با استفاده از فناوری های نوین و ارائه 58 میلیون خدمت، از 20 میلیون مراجعه حضوری و 10 میلیون مکاتبه کاغذی بکاهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به اینکه 85 درصد از خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می شود، گفت: در گذشته در ازای 30 میلیون خدمت 100 میلیون مراجعه داشتیم اما در حال حاضر با استفاده از فناوری های نوین این سازمان توانسته است با ارائه 58 میلیون خدمت از 20 میلیون مراجعه حضوری و 10 میلیون مکاتبه کاغذی بکاهد.

وی هزینه های انجام شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی که اکثریت مردم با آن در ارتباط هستند را نوعی سرمایه گذاری دانست و  گفت: این هزینه ها جهت پیشگیری از هزینه ها و مشکلات آینده است.

تویسرکانی افزود: ایجاد فهم مشترک از مسئولیتها، برنامه ریزی دقیق و استفاده مناسب از امکانات و منابع موجود می تواند راهکاری مناسب و عملیاتی برای ارتقاء بهره وری و سلامت اداری باشد که در نهایت موجبات رضایتمندی مردم را فراهم خواهد کرد.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به این موضوع که بهترین شیوه برای جلوگیری از زمین خواری، شفاف‌سازی در تمام فرایندهاست تا بتوان از هرگونه مفسده‌ای جلوگیری کرد، بیان داشت: ثبت رسمی یکی از راهکارهای جلوگیری از زمین‌خواری است و همه دستگاه‌های ذیربط باید در حفظ عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان این موضوع که با همکاری و هماهنگی نهادهای مسئول می‌توان از محدوده گسترده‌ای از اراضی حفاظت کرد افزود: سازمان ثبت  آمادگی این را دارد برای اراضی دولتی به منظور جلوگیری از تعدی به آن سند صادر کند و برای جلوگیری از سودجویی افراد در این سازمان روش‌های ثبت نوین اسناد جایگزین شیوه‌های سنتی شده است.

تویسرکانی تصریح کرد: پدیده زمین‌خواری پدیده مذمومی است و توجه به عرصه‌های محیط زیستی و منابع طبیعی کشور نیازمند توجه جدی است و باید به نحوی عمل شود که زمینه‌های بروز فساد و اقدام مجرمانه بسته شود و در آسیب‌شناسی‌ها اگر بتوانیم روزنه‌ها را ببندیم وضعیت بهتری در این زمینه‌ها خواهیم داشت.

تویسرکانی در خصوص چگونگی ثبت اختراعات در کشور گفت: در گذشته ثبت اختراعات به شکل اعلامی بوده یعنی تقاضای فرد صاحب فکر ارائه می‌شد و با قبول مسئولیت متقاضی اختراع ثبت می‌شد اما پس از اصلاح سیستم ثبت اختراع به صورت تحقیقی، بنا بر این شد که هر تقاضا براساس ویژگی‌هایی که قانونگذار مشخص کرده از جمله ابتکاری،‌ اجرایی و صنعتی بودن ایده، آن موقع اختراع ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد‌: امروز تقاضا برای ثبت اختراع نسبت به گذشته افزایش یافته است اما صدور گواهی ثبت اختراع بر اساس قانون اصلاحی ثبت اختراعات، کاهش یافته است چرا که ثبت به شیوه نوین انجام می‌شود و امروزه دستگاه‌های متفاوتی با عنوان بازوان ابزاری سازمان ثبت، اسناد و مدارک اختراعات را بررسی می‌کنند و تعدادی از این اختراعات به دلیل مطابق نبودن با ویژگی‌های قانونگذار، کنار گذاشته می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *