عضو پارلمان عراق: ساکنان مناطق صلاح‌الدین و نینوی خواهان حضور نیرو‌های الحشد الشعبی هستند

16:35 - 27 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۷۳۴
عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در اظهاراتی بیان کرد که ساکنان صلاح‌الدین و نینوی می‌خواهند تا نیرو‌های الحشد حضور داشته باشند زیر وجود نیروهای الحشد الشعبی موجب می‌شود تا ساکنان این مناطق احساس امنیت کنند.

–کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق امروز پنجشنبه ضمن تاکید بر لزوم باقی ماندن نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی در مناطق آزاد شده، گفت: مطالبات برخی از سیاستمداران به منظور خروج نیرو‌های الحشد الشعبی از مناطق نینوی و صلاح‌الدین نشان دهنده آن است که نسبت به امنیت این مناطق، احساس مسئولیت نمی‌کنند. هنوز خطر نفوذ عناصر داعش به این مناطق و مناطقی که مشرف به مناطق بیابانی و صعب‌العبور هستند، وجود دارد.

این نماینده عراقی در ادامه افزود: اما واقعیت بر خلاف اظهارات این سیاستمداران است، چون که ساکنان این مناطق می‌خواهند تا نیرو‌های الحشد حضور داشته باشند. 

علیوی در این خصوص خاطر نشان کرد که حضور نیرو‌های الحشد الشعبی در نینوی و صلاح الدین، موجب می‌شود تا ساکنان این مناطق احساس امنیت کنند زیرا که الحشد الشعبی از ورود عناصر داعش جلوگیری می‌کنند. چنین درخواست‌هایی به منظور خروج نیرو‌های الحشد، به علت نقشه طرف‌های خارجی و همچنین اهداف انتخاباتی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *