رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدرنشینی میلان در شب درخشش بیرانوند برابر تاتنهام/ جشنواره گل آرسنال در ادامه پیروزی‌های دینامو در حضور محرمی

1:48 - 21 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۵۴۰
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
هفته ششم مرحله گروهی لیگ اروپا ۲۰۲۰-۲۰۲۱ با پیروزی میلان، آرسنال و تاتنهام و صعود آنتورپ و دینامو زاگرب به دور حذفی لیگ اروپا به پایان رسید.

- هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ اروپا۲۰۲۰-۲۰۲۱ در حالی با برگزاری ۲۴ بازی در گروه‌های ۱۲ گانه به پایان رسید که تیم‌های آرسنال، آث میلان، لسترسیتی، تاتنهام و دینامو زاگرب برابر رقبا به پیروزی رسیدند.

از گروه A که تکلیف تیم‌های صعود کننده آن پیش از این معلوم شده بود، دو دیدار همزمان از ساعت ۲۱:۲۵ برگزار شد که در یکی از بازی‌ها آاس رم در بلغارستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب زسکا صوفیه شد، اما با وجود این شکست با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شد. در یگر دیدار این گروه یانگ بویز با حساب ۲ بر یک از سد کلوژ گذشت تا با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی راه یابد.

 در گروه B آرسنال موفق شد در ادامه نوار پیروزی هایش برابر میزبانش تیم دانداک با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا توپچی‌های لندن با ۶ پیروزی و ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. برای آرسنال در این بازی ان کتیا، الننی، ویلوک و بالوگون گلزنی کردند. در بازی همزمان راپیدوین اتریش و مولده به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند تا مولده با ۱۰ امتیاز جواز صعود به دور حذفی را کسب کند.

در گروه C  بایرلورکوزن که پیش از این صعودش با ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین به دور حذفی قطعی شده بود در دیداری پرگل با نتیجه ۴ بر صفر برابر اسلاویا پراگ به پیروزی رسید. برای بایر لورکوزن در این بازی بایلی در دقایق ۸ و ۳۲، دیابی در دقیقه ۵۹ و کریم بالعربی در دقیقه ۹۱ گلزنی کردند. اسلاویا پراگ هم با وجود این باخت سنگین با ۱۲ امتیاز گام به دور حذفی گذاشت. در دیدار دیگر این گروه هاپوئل با یک گل از سد نیس فرانسه گذشت.

از گروه D گلاسکو رنجرز با پیروزی ۲ بر صفر برابر لخ پوزنان با ۱۴ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و بنفیکا با وجود تساوی ۲ بر ۲ برابر استاندارد لیژ با ۱۲ امتیاز ضمن استادن در رده دوم به دور حذفی راه یافت.

از گروه E آیندهوون هلند موفق شد در خانه خود با نتیجه ۴ بر صفر از سد اومونیا بگذرد تا با ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند. در این بازی برای آیندهوون مالن در دقیقه ۳۶، دومفرایز در دقیقه ۶۳ و پیرونه در دقایق ۹۱ و ۹۴ موفق به گلزنی شدند. در بازی همزمان گرانادا با وجود توقف بدون گل در خانه پائوک با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم دوم به جمع ۳۲ تیم دور حذفی راه یافت.

در حساسترین بازی گروه F دو تیم ناپولی و رئال سوسیه داد در حالی به مصاف هم رفتند که سویه داد برای صعود به دور حذفی محکوم به کسب امتیاز در این دیدار خارج از خانه بود و در پایان در حالی که ناپولی با گل پیوتر زیلنسکی در دقیقه ۳۵ از نماینده اسپانیا پیش بود در نهایت در دقیقه ۹۲ با گلزنی ویلیان خوزه سوسیه داد ۹ امتیاز شد و بالاتر از آلکمار ۸ امتیازی به عنوان تیم دوم راهی دور یک هشتم نهایی شد. ناپولی هم با ۱۱ امتیاز به عنوان صدرنشین به جمع ۳۲ تیم پایانی راه یافت. در دیدار همزمان ریه کا در خانه با نتیجه ۲ بر یک برابر آلکمار به پیروزی رسید.

در گروه G که پیش از این صعود لسترسیتی و براگا به دور حذفی مسجل شده بود موفق شدند با پیروزی برابر رقبا جایگاهشان در بالای این گروه را تثبیت کنند. لسترسیتی موفق شد با دو گل چنگیز اوندر و هاروی بارنس در دقایق ۱۲ و ۱۴ برابر یاران کریم انصاریفرد در تیم آاک آتن به پیروزی برسد تا با ۱۳ امتیاز صدرنشین این گروه بماند. در این بازی انصاریفرد تا دقیقه ۶۵ در زمین حضور داشت، اما موفق به گلزنی نشد. در دیار همزمان این گروه براگا با حیاب ۲ بر سفر از سد زوریا گذشت که اللهیار صیادمنش را به دلیل مشکلات پاسپورتش در لیست ۱۸ نفره اش نداشت.

از گروه H تیم آث میلان موفق شد با نتیجه ۱ بر صفر از سد مهمانش اسپارتا پراگ جمهوری چک بگذرد تا با توجه باخت لیل فرانسه در بازی همزمان میلان با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. در بازی همزمان این گروه لیل که مهمان سلتیک اسکاتلند بود با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد، اما با همان اندوخته ۱۱ امتیازیش به عنوان دومین تیم گروه راهی دور حذفی شد.

از گروه H و در مهمترین بازی آنتورپ در حضور ثابت و ۹۰ دقیقه‌ای علیرضا بیرانوند در درون دروازه برابر میزبانش تاتنهام انگلیس با وجود درخشش دورازه بان ملی پوش ایرانی خود با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد، اما یاران بیرانوند با ۱۲ امتیاز به ضمن ایستادن در رده دوم راهی دور حذفی لیگ اروپا شدند. در این بازی بیرانوند با ۸ سیو و کسب نمره ۸.۱ بهترین بازیکن آنتورپ بود. برای تاتنهام کارلوس وینیسیوس و لوسلسو در دقایق ۵۷ و ۷۱ موفق به گلزنی شدند. در بازی همزمان این گروه لودوگورتس با حساب  ۳ بر یک مغلوب مهمانش لاسک شد.

در گروه K دیناموزاگرب که صادق محرمی را در ترکیب خود داشت در ادامه روند پیروزی هایش موفق شد در زمین خود با نتیجه ۳ بر یک برابر زسکامسکو به پیروزی برسد تا با ۱۴ امتیاز ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. در دیدار همزمان این گروه ولفسبرگر با یک گل از سد فاینورد هلند گذشت تا با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز صعود به دور حذفی را کسب کند.

در گروه L تیم خنت بلژیک در حضور یک نیمه ای میلاد محمدی و در ادامه نوار شکست هایش در لیگ اروپا در خانه خود با نتیجه ۴ بر یک برابر  هافن هایم شکست خورد تا یاران محمدی بدون هیچ امتیازی ضمن ایستادن در قعر این گروه بذترین عملکرد را در بین تمامی تیم‌ها در دور گروهی لیگ اروپا را داشته باشند.  

* نتایج کامل دیدار‌های هفته پنجم دور گروهی لیگ اروپا به شرح زیر است:

گروه A:

یانگ بویز ۱ - کلوژ ۱
زسکا صوفیه  - آاس رم ۱

گروه B:

راپیدوین ۲ - مولده ۲

دانداک ۲ - آرسنال ۴

گروه C:

هاپوئل ۱ - نیس صفر 

بایرلورکوزن ۴ - اسلاویا پراگ صفر

گروه D:

لخ پوزنان صفر -گلاسکو رنجرز ۲

استانداردلیژ ۲ - بنفیکا ۲

گروه E:

پائوک صفر - گرانادا صفر

 آیندهوون ۴ - اومونیا صفر

گروه F:

ریه کا ۲ - آلکمار ۱

 ناپولی ۱ - رئال سوسیه داد ۱

گروه G:

لسترسیتی ۲ - آاک آتن صفر

براگا ۲ - زوریا صفر

گروه H:

سلتیک ۳  - لیل ۲

اسپارتا پراگ صفر - آث میلان ۱

گروه I:

ویارئال  - قره باغ

مکابی ۱ - سیواس اسپور صفر

گروه J:

لودوگورتس ۱ - لاسک ۳

تاتنهام ۲ - آنتورپ صفر

گروه K:

دیناموزاگرب ۳ - زسکامسکو ۱

ولفسبرگر ۱ - فاینورد صفر

گروه L:

هافن هایم ۴  - خنت ۱

اسلووان لیبریچ صفر - ستاره سرخ بلگراد صفر 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *